,
Hiburan

Eman Manan Tiada Alasan Hadkan Diri Untuk Berlakon, Syukur Diberi Kesihatan Baik – “Setakat Ini Tiada Ubat Yang Perlu Saya Makan”

Khairil Khusyairi
14/08/2024
08:55 MYT
Pelakon legenda Eman Manan memaklumkan tiada keperluan untuk dirinya memperlahankan rentak kerjayanya apatah lagi ketika ketahanan fizikalnya tidak bermasalah.

Tiada Had Berlakon

Menurut Eman atau nama sebenarnya Abdul Manan Embong, 66, dia berkata dia mahu meneruskan bidang yang menjadi lubuk rezeki itu hingga ke akhir nafas.

“Kenapa perlu hadkan bidang ini? Adakah kerja ini kerja terlarang dan melanggar tata sulila? Apabila karya ini tidak melanggar pantang-larang dan adat jadi mengapa tidak?

“Kalau ikutkan kehendak, saya mahu teruskan sehingga ke akhir hayat. Tetapi kita tidak boleh lari dari takdir.

“Bila filem pertama saya berlakon, saya tercuit rasa suka. Bila kita meletakkan ini satu kerjaya, kita akan serius dalam setiap kerja,” katanya kepada pemberita.

Eman ditemui pada sidang media dan tayangan perdana filem Takluk: Lahad Datu, baru-baru ini.

Syukur Masih Sihat

Kongsi Eman lagi, dia bersyukur apabila masih diberi kekuatan dan kesihatan tubuh badan tanpa perlu bergantung kepada sebarang ubat-ubatan untuk meneruskan kehidupan seharian.
“Soal kesihatan ini semuanya berkaitan dengan takdir. Allah takdirkan saya ini sihat. Dari segi kehidupan pula, saya disiplin (menjaga kesihatan).

“Saya lihat bidang ini perlukan orang yang sihat dari segi fizikal. Alhamdulillah setakat ini tidak ada ubat yang perlu saya makan setiap hari.

“Alhamdulillah, saya makin sihat. Allah kurniakan saya kesihatan dan segar, tiada pantang larang makan sebarangan. Sekarang musim durian, boleh makan durian. Kambing juga saya boleh makan,” kongsinya.
Eman menjayakan watak antagonis utama, Raja Iskandar dalam filem Takluk: Lahad Datu yang mendapat inspirasi daripada kisah benar di Lahad Datu kira-kira 11 tahun lalu.
Takluk: Lahad Datu yang diinspirasikan dari kisah benar turut menampilkan barisan pelakon hebat seperti Syafiq Kyle, Kamal Adli, Fikry Ibrahim, Anding Indrawani, Eman Manan, Riezman Khuzaimi, Josiah Hogan, Ayez Shaukat, Fad Anuar dan ramai lagi.
Filem yang bakal ditayangkan 22 Ogos ini dijangka memberikan impak mendalam kepada penonton dengan kisah keberanian dan semangat perjuangan yang ditonjolkan oleh wira-wira negara.

ARTIKEL BERKAITAN: “Aura Dia Lain Macam” - Pengarah Gerun Jumpa Legenda! Eman Manan Setuju Berlakon Rahsia Lepas Baca Skrip

ARTIKEL BERKAITAN: “Lepas 10 Tahun Baru Berani Minta Izin Bergambar” – Nam Ron Minat Jadi Pelakon Sebab Eman Manan

ARTIKEL BERKAITAN: "Guna Otaklah Bila Bercakap!" - Nabila Huda 'Sembur' Netizen Gara-Gara Kritik Saiz Badan Eman Manan!

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hollywood

Drama Epik Sejarah Jepun Shogun Julang 18 Trofi Anugerah Emmy Ke-76!

gempak
16/09/2024
09:26 MYT
Drama epik sejarah Jepun, Shogun melakar rekod baharu apabila menang 18 trofi di acara berprestij Anugerah Emmy ke-76 yang berlangsung di Peacock Theater, Los Angeles, Amerika Syarikat.
Filem

Sambutan Padu, Baik Punya Ah Long Raih 1 Juta Selepas Tiga Hari Tayangan!

gempak
15/09/2024
05:55 MYT
Filem muzikal komedi, Baik Punya Ah Long membuka tirai pawagam dengan permulaan yang baik dengan meraih kutipan RM1 juta selepas tiga hari tayangan rasmi.
Hiburan

7 Tahun Kahwin, Fazura Fail Cerai Terhadap Fattah Amin

gempak
13/09/2024
04:38 MYT
Aktres dan usahawan Nur Fazura Sharifuddin dilaporkan telah memfailkan permohonan cerai terhadap suami, pelakon Fattah Amin, pagi tadi selepas tujuh tahun berkahwin.
Filem

Baik Punya Ah-Long No 1 Dalam Carta Di Pawagam Selepas Sehari Ditayangkan!

gempak
13/09/2024
02:35 MYT
Filem Baik Punya Ah-Long kini mendominasi carta top 10 filem di pawagam Golden Screen Cinemas (GSC) selepas sehari ditayangkan di seluruh negara.
Hiburan

Muka Disamakan Dengan Girlfriend Popeye Sebab Rambut Pendek, Intan Najuwa Sekolahkan Netizen - "Saya Tak Guna Duit Awak..."

gempak
12/09/2024
08:25 MYT
Pelakon Datin Intan Najuwa memberitahu dia tidak mengendahkan komen netizen yang menyifatkannya serupa dengan teman wanita watak animasi terkenal, Popeye, ketika berambut pendek.