Penyanyi Ismail Izzani melakar sejarah tersendiri apabila dipilih sebagai duta remaja Dana Kanak-Kanak Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNICEF) Malaysia.

Menerusi laman sosial Instagram, pihak UNICEF Malaysia berkongsi pengumuman tersebut untuk tatapan umum.

“Selamat datang ke dalam keluarga kami, Ismail Izzani sebagai Duta Remaja UNICEF,” tulis badan bukan kerajaan tersebut sebagai kapsyen.

Ismail turut menyambut baik peranan ini apabila mahu sama-sama membantu menyuarakan pendapat generasi muda.

Welcome to our family, Ismail Izzani, UNICEF Youth Advocate, Malaysia ?!! . “This means I will speak up on children and youth issues. I will not be talking on your behalf. I will be amplifying your voices.” - @ismailizzani_ . . #DemiKita #Malaysia! #MYSDGsummit2019 #SDGs #Agenda2030 #GlobalGoals #children4change

A post shared by UNICEF Malaysia (@unicefmalaysia) on

“Saya akan bersuara bagi pihak kanak-kanak dan isu remaja. Saya tidak akan bercakap bagi pihak anda tetapi saya akan menguatkan suara anda semua,” tulisnya menerusi ruangan kapsyen.

Selain Ismail, Lisa Surihani terlebih dahulu terpilih sebagai duta UNICEF Malaysia pada tahun 2017.

Memuat naik sekeping foto bersama Ismail di laman Instagram miliknya, Lisa merasakan Ismail merupakan calon yang sesuai mewakili suara anak remaja berkaitan isu-isu berbangkit seperti buli dan masalah mental.

“Saya bangga dengan Ismail. Kami perlukan lebih ramai remaja seperti Ismail untuk menyatukan semua kanak-kanak dan remaja yang ada di Malaysia,” jelas Lisa di Instagramnya.

Hasil tinjauan Gempak di ruangan komen, rata-rata wargamaya memberikan maklum balas yang positif tentang perlantikan Ismail dan berharap dia dapat berbakti mewakili remaja Malaysia.

Lisa dan Ismail kini berada di SDG Summit Children’s Forum 2019 yang berlangsung di Kuala Lumpur Convention Centre hari ini.

Dalam perkembangan lain, Ismail bersama Syida Melvin dan Intan Serah muncul dalam siri terbaru berjudul Curhat menerusi platform digital Gempak.

Saksikan kesemua episod penuh Curhat menerusi platform digital Gempak di Facebook Gempak, Instagram dan YouTube.

Curhat merupakan kisah inspirasi selebriti mengenai kehidupan mereka, kecekalan, ketabahan dan usaha yang dilakukan mereka sehingga mampu berada ditahap sekarang.

Curhat juga boleh ditonton di www.gempak.com/curhat.