Pelakon Hun Haqeem menjelaskan, gambar tanpa mengenakan baju yang dimuat naik di Instagramnya baru-baru ini merupakan gambar yang diambil ketika menjayakan babak bagi drama terbaharu lakonannya, W: Two Worlds.

Pertama kali menayangkan badan untuk watak dalam drama, Hun berkata, dia bukanlah terlalu selesa untuk berbuat demikian di hadapan kamera. Sebaliknya, pilihan itu datang semata-mata keperluan watak dan babak naskhah lakonannya.

“ Benar, first time saya buka baju… tapi kadang-kadang, nak buka baju tu perlu selalu ada sebab kenapa kita nak buat. Saya buat atas dasar kerja. Sebagai contoh, babak buka baju diperlukan kalau masuk dalam dewa bedah untuk pembedahan.

“Tambahan pula, watak Aliff Hadi dalam drama ini merupakan seorang sharp shooter. Jadi, untuk visualkan orang seperti itu, the body must shows lah. Secara visual mungkin dia tak sado, tapi bila orang tengok, orang tahu dia boleh fight dan defend diri dia,” katanya kepada Gempak.

BACA: Berjaya Turun 10 Kilogram, Hun Haqeem Nak Kurus Demi Drama W: Two Worlds - "Badan Saya Pun Tak Terkejut

Melihat tubuhnya yang semakin ‘mengecil’, Hun tidak menolak untuk mengekalkan rutin ke gimnasium dan bersenam bagi mengelakkan berat badan naik semula.

“Berat saya pernah mencecah sehingga 120 kilogram suatu ketika dahulu. Kemudian, saya turunkan berat badan. Ketika itu, saya hanya turunkan berat secara fizikal bukan dengan mental. Jadi, berat naik sikit.

“Kali ini, dari berat 120 kilogram, saya berjaya turun ke 68 kilogram. Mungkin untuk penurunan berat kali kedua ini saya akan bersedia secara mental untuk kekalkan rutin saya sekarang,” katanya lagi.

BACA: 10 Kali Hun Haqeem Jumpa Psikiatri, Syukur Kini Pulih Dari Masalah Kesihatan Mental - "Ada Masa Perlu Berinteraksi..."

Berbalik pada drama W: Two Worlds, iaitu drama adaptasi dari Korea, Hun berharap dapat memberikan yang terbaik dan mempersembahkan kelainan menerusi versi tempatan.

“Ramai peminat harapkan yang terbaik dan mereka turut bagi idea kepada saya untuk jayakan watak dalam drama ini. Apa yang kami harapkan adalah untuk jadikan drama ini sedekat yang mungkin dengan penonton. Nantikan!” katanya.

W: Two Worlds versi Malaysia dijangka bakal ditayangkan di platform Viu menerusi Astro Ultra dan Ulti Box pada tahun ini. Siri Viu Original pertama Hun turut boleh disaksikan menerusi Viu.

Whatsapp “NAK ASTRO” ke 03-9543 3838 untuk menyaksikan lebih banyak kandungan menarik menerusi #AstroBaharu.