Laman Utama

Founder Kosmetik Guna Kaabah Sebagai Alat Marketing Dikritik Netizen - “Orang Pergi Sana Nak Ibadah, Ni Tak…”

Izwan Isa
01/11/2022
21:50 MYT
Sejak kebelakangan ini, produk kecantikan yang diusahakan oleh usahawan-usahawan tempatan dilihat muncul bagaikan cendawan tumbuh.
Saban hari, pelbagai jenis produk dilancarkan - baik untuk penampilan mahupun kecantikan dari dalam, permintaan terhadap produk-produk tersebut boleh dikatakan sangat menggalakkan dan memberangsangkan.
Justeru, tidak hairanlah jika pemilik atau founder produk ‘berlawan-lawan’ menggunakan pelbagai cara untuk memasarkan produk mereka.
Begitupun, tindakan seorang founder produk yang menjadikan Kaabah sebagai latar belakang untuk foto produk keluarannya meraih kecaman netizen apabila ia dianggap sebagai tindakan yang keterlaluan.
“Wahai founder produk, berhenti jadikan Kaabah sebagai alat marketing. Berhenti bawa produk kamu ke dalam kawasan Masjidil Haram. OOTD baju juga diharamkan,” begitu satu ciapan yang dikongsikan oleh pengguna Twitter.
Meninjau ruangan balas, ramai dalam kalangan pengguna media sosial yang mengkritik cara marketing sedemikian.
“Orang pergi sana nak ibadah, ni tak, dunia juga dicarinya. Allahu.”
“Auto-unfollow kalau nampak marketing begini. Kita sebagai pengguna kena bijak. Sebagus mana sesuatu produk, janganlah beli dari orang yang begini dan yang banyak kontroversi negatif sebab kita pon seolah-olah menyokong dan menaja cara hidup dan perlakuan founder tersebut.”
“Pengguna pun 2 kali 5 je. Nak consume produk kecantikan check dulu background founder.”
“Kalau dulu dia jadi kerani pejabat, pemandu lori, peniaga pasar malam tak ada apa-apa certification, qualification dalam bidang kecantikan, tetiba jadi founder, elakkanlah.”
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Pemegang Kunci Kaabah Meninggal Dunia

gempak
22/06/2024
12:48 MYT
Ketua Pemegang Kunci Kaabah, Sheikh Saleh Al-Shaibi telah meninggal dunia, menurut portal haramain.com.
Berita

Suami Tidak Sangka Terima Khabar Isteri Telah Tiada Di Hadapan Kaabah - "Selepas Pusingan Ke-7 Selesai Tawaf, Saya Sedih Sangat"

gempak
13/06/2024
01:55 MYT
Doa seorang suami kepada isteri adalah supaya sentiasa diberikan yang terbaik. Itulah juga doa Mohd Azmil Abdul Hanid, suami kepada Allahyarham Zuraida Haris yang meninggal dunia di Tanah Suci pada 10 Jun lepas, lima hari sebelum umat Islam berwukuf di Arafah.
Viral

Pasar Raya Perjelas Salah Faham, Dakwaan Alas Kaki Gambar Kaabah Tak Benar - “Produk Itu Merupakan Sejadah Mini”

gempak
13/04/2024
23:58 MYT
Bukan alas kaki tapi sejadah mini.
Hiburan

Setiap Urusan Dipermudahkan, Shaheizy Sam Kongsi Kisah Sebak Semasa Jalani Ibadah Umrah – “Termenung 5 ke 8 Saat Depan Hajarul Aswad”

gempak
03/04/2024
01:55 MYT
Pelakon, Shaheizy Sam berkongsi pengalaman sebak ketika menjalani ibadah umrah baru-baru ini. Menerusi hantaran di TikTok, Shaheizy Sam atau lebih mesra disapa sebagai Sam menceritakan di mana setiap ibadah yang ingin dilakukannya ketika berada di Mekah dipermudahkan oleh Allah SWT sehingga membuatkan dirinya menitiskan air mata. "Terdetik dalam
Viral

"Haram Cium Hajar Aswad Jika Bahayakan Diri & Orang Lain" - Dr Zul

gempak
04/03/2024
02:55 MYT
Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri menegur tindakan segelintir individu yang cenderung merakamkan content ketika mengerjakan umrah di Makkah.