,
Terkini

Gara-Gara Kes Jenayah Suami, Pelakon Menangis Terpaksa Pinjam Duit

Maliah Surip
27/10/2024
14:55 MYT
Pelakon Sandra Dewi memaklum berdepan kesukaran sepanjang kes berkaitan jenayah rasuah suaminya, Harvey Moeis yang merugikan Indonesia berada di bawah siasatan dan berlangsung di mahkamah.
Hal ini termasuk soal dirinya tidak dapat membuat pengeluaran wang daripada akaun bank yang telah disekat pihak berkuasa.
Sandra Dewi malah menangis saat menceritakan bagaimana dirinya harus meminjam wang daripada ahli keluarga termasuk ibu dan bapa serta adik beradik.
Sementelah suaminya juga masih di dalam tahanan pihak berkuasa.
Justeru dia juga merayu agar pihak berkuasa tidak lagi menyekat bank kerana menurutnya wang yang terdapat di dalam akaun tersebut tidak ada kena mengena dengan wang rasuah yang didakwa diterima suaminya.

“Jadi sebenarnya sebagai duta saya menyimpan wang sendiri termasuk kempen yang dijalan dengan Walt Disney Asia Tenggara sewaktu belum berkahwin.

“Kemudian selepas berkahwin saya menjadi duta untuk sebuah bank dan anak juga mendapat banyak tawaran untuk ikut serta.
“Wangnya semua disimpan dalam bank ini. Tapi setelah disekat saya tidak dapat menggunakan wang saya. Saya sampai perlu meminjam kepada orang, ahli keluarga,” jelas Sandra Dewi sewaktu menjadi saksi kes rasuah suaminya seperti dilaporkan Detik.com.
Permohonan Sandra Dewi untuk meluluskan banknya daripada disekat akan dipertimbangkan pihak berkuasa.

BERITA TRENDING: "Nyanyilah Berkali-Kali, Saya Tiada Masalah" - Ernie Zakri Steady Bella Astillah Sering Nyanyi Lagu Masing-Masing

BERITA TRENDING: “Semoga Tok Ditempatkan Di Kalangan Orang Beriman” - Nenek Elisya Sandha Meninggal Dunia Pada Usia 99 Tahun

BERITA TRENDING: Zila Bakarin Tak Pernah Menyesal Jadi Seksi - "Kalau Tahu Dari Dulu Saya Dah..."

BERITA TRENDING: Pesona 5 Pasangan Cinta Nusantara

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Abang Tesla Bengang Ada Individu Suka ‘Menyampai’ Setiap Kali Keluar Bersama Isteri Kedua - “Cukuplah Jadi B*doh DM Bini Pertama Aku..”

gempak
26/10/2024
05:43 MYT
Pempengaruh Abang Tesla menyelar tindakan seorang individu yang didakwa telah menjadi ‘penyampai’ kepada isteri pertama sewaktu dia meluangkan masa bersama isteri kedua.
Berita

Bunuh Teman Wanita Kerana Status WhatsApp

gempak
25/10/2024
15:47 MYT
Insiden ngeri itu belaku pada 17 Oktober lalu, di rumah sewa mangsa di Jalan Peterongan Timur, Kelurahan Peterongan, Kecamatan Semarang Selatan.
Hiburan

Lisa Surihani Kongsi Foto Bersama Suami & Anak-Anak, Peminat Puji – “Natural Beauty, Anak-Anak Pun Comel”

gempak
25/10/2024
13:50 MYT
Aktres Lisa Surihani mencuri tumpuan ramai di media sosial baru-baru ini.
Viral

Pempengaruh Bebas Penjara, Rindu Dengar Bunyi Duit Keluar Dari Mesin ATM

gempak
25/10/2024
01:55 MYT
Pempengaruh dan juga usahawan Medina Zein dibebaskan dari penjara lebih awal selepas ditahan kerana kes penipuan beg tangan mewah dan membuat ancaman kepada seorang individu.
Hiburan

Jojo Terkejut ‘Rakan-Rakan’ Lama Balas DM Sebab Duit - “Hari-Hari Post Story Tak Ada Pun…”

gempak
24/10/2024
21:55 MYT
Menurut Jojo, atau nama sebenarya Muhammad Johan Ghazali Zulfikar, dia sebelum ini tidak pernah menerima mesej daripada mereka meskipun setiap hari membuat hantaran di laman Instagram.
Anmum