,
Hiburan

Goosebumps! Sesungguhnya Versi Alif Satar & Raihan Ini Boleh Buat Anda Menitis Air Mata

Amri Hassan
10/05/2019
05:38 MYT
Kredibiliti Alif Satar dalam segala bidang tidak perlu dipertikaikan. Lakonan, nyanyian, pengacaraan malah sukan, semuanya ibarat senang saja baginya.
Terbaharu, Alif muncul dengan kolaborasi bersama kumpulan nasyid legenda, Raihan menerusi lagu Sesungguhnya 2019.
Lagu nasyid ikonik kumpulan Raihan itu jika anda ingin tahu telah dirakamkan ketika Alif berusia 7 tahun.
Bayangkan kini Alif duduk sebaris dengan kumpulan Raihan dan menghasilkan karya baharu yang lebih segar namun masih mengekalkan nilai estetika lagu asal itu.
Sesungguhnya 2019 digubah semula oleh The Locos iaitu ahli band yang sering mengiringi persembahan Alif serta diiringi tiupan seruling.
Alif Satar X Raihan #Sesungguhnya2019 merupakan comeback kedua-dua nama besar ini.
Mengembalikan nostalgia peminat yang membesar dengan untaian lagu Raihan, Sesungguhnya2019 disambut baik oleh pendengar semasa.
"MashaAllah, the great collaboration between you and Raihan. Goosebumps while listen to this. Love it! Congrats to you both Alif and Raihan," puji SitiAminah Ahmad.
"Ya Allahh merdunya boleh nangis tau bile feel betul-betul. Congrats Alif Satar and Raihan! Should do more collabs! Alif Satar suits nasyid alots! let's make this a trending!" tambah Aznisah Mazelan.
"When you have good music, lyric and singer, you dont neet any fancy MV. Just sit on a chair with blank background. You guys amazing! Allahuakbar," sahut Dak Kamponk.
Lagu Sesungguhnya2019 dilancarkan pada hari ini (10 Mei) di seluruh platform striming muzik dan YouTube.
Dalam perkembangan lain, Alif bakal mengadakan persembahan amal untuk mengutip dana Pertubuhan Komited Malaysia pada 17 Mei di Bora Ombak, Putrajaya pada pukul 4 petang.
Raihan juga diundang sebagai artis jemputan dalam persembahan amal ini dan akan pertama kali menyanyikan lagu Sesungguhnya2019 bersama-sama.
Info lanjut hubungi 011-56866963.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Alif Satar Risau Jenayah Seksual Libatkan Kanak-Kanak - "Saya Memang Ajar Anak Saya Untuk ..."

gempak
03/10/2024
09:55 MYT
Pelakon dan penyanyi, Alif Satar menegaskan pentingnya pendidikan seksual untuk kanak-kanak terutama dalam situasi sekarang.
Hiburan

“Bila Tuhan Beri Rezeki, Jangan Tolak” - Alif Satar

gempak
30/09/2024
12:55 MYT
Pelakon dan penyanyi, Alif Satar tidak pernah menganggap kerja yang dilakukan setiap hari menjadi perhatian peminat.
Hiburan

“Saya Rasa Sama Ada Seseorang Itu Suami Atau Tidak, Kita…” - Selesa Berlakon Bersama Alif Satar, Sophia Albarakbah Tetap Jaga Batas

gempak
28/09/2024
11:55 MYT
Pelakon, Sophia Albarakbah akui selesa digandingkan bersama aktor, Alif Satar dalam filem ‘Reeza GTR’.
Hiburan

Kagum Dengan Ciptaan Allah SWT, Alif Satar Sentuh Hati Netizen Dengan Nasihat - “Dia Tak Perlukan Kita, Kita Perlukan Dia”

gempak
11/09/2024
05:55 MYT
Pelakon dan penyanyi, Alif Satar berkongsi hantaran bermakna mengingatkan orang ramai terhadap kebesaran Allah SWT.
Hiburan

You Know Nothing About Sports: Sherry Alhadad Belajar Silat Dengan Atlet Kebangsaan, Siap Panjat Tali & Berguling Depan Juri

gempak
29/08/2024
10:25 MYT
You Know Nothing kini kembali dengan You Know Nothing About Sports yang menampilkan Sherry Alhadad akan berpasangan dengan seorang selebriti popular tempatan untuk mencuba mempelajari satu sukan baru.
BorakSeeni