Laman Utama

GV9: Syafinaz Selamat Kecewa Persembahan Solo Kurang Menyengat, Tok Ram Pula Dedah Punca Sebenar Fuad Rahman & Dina Nadzir Tersingkir

Asyikin Mayudin
21/11/2022
07:55 MYT
Tak keluar dari kotak antara punca bintang Gegar Vaganza 9 (GV9) Fuad Rahman dan Dina Nadzir tersingkir di minggu separuh akhir yang berlangsung pada malam semalam di Auditorium MBSA, Shah Alam.
Menurut ketua juri Datuk Ramli MS, ersembahan Fuad dan Dina pula dianggap tiada perubahan selain hanya duduk dalam zon selesa sepanjang 10 minggu GV9 berlangsung.
“Terus terang saya cakap dengan beberapa peserta bukan Fuad saja, tiap-tiap minggu saya potong lagu yang dalam list. Kalau lagu ada yang tak keluar dari kotak, saya akan potong.
“Tentang Fuad tu, well kalau kamu dengar apa yang dia menyanyi, itulah dia dan sama juga la dengan Dina. Mereka tak keluar dari kotak… dari zon selesa mereka,” katanya.
Sementara itu, juri tetap Datuk Syafinaz Selamat turut mengakui persembahan solo bintang GV9 di konsert separuh akhir yang berlangsung malam semalam kurang menyengat.
“Pada pendapat saya, persembahan solo minggu ini kurang menyengat. Untuk separuh akhir, saya sebenarnya mengharapkan lebih dengan apa yang dipersembahkan.
“Nyanyian secara duet pada saya lebih memberikan markah kepada mereka berbanding nyanyian solo,” kata Syafinaz.
Terdahulu, Fuad yang menyanyikan lagu Di Alam Fana Cintamu (Fotograf) mendapat markah rendah iaitu 58.30% menyebabkan dirinya menjadi peserta yang tersingkir.
Selain Fuad, penyanyi Dina yang juga rakan duetnya menerusi lagu Boneka (Ernie Zakri) selain lagu solo Bukan Dia Tapi Aku (Judika) turut tersingkir apabila mendapat markah 59.20%.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Isu Lagu Pulangkan ‘Berhantu’ Sampai Masuk Dalam Mimpi, Ajai Dedah Tok Ram Pun Pernah Alami Kejadian ‘Pelik’!

gempak
02/06/2024
06:55 MYT
Komposer dan penyanyi Ajai mendedahkan dia kerap mendengar pengalaman seram yang dilalui oleh pendengar-pendengar lagu ciptaanya yang dijadikan runut bagi filem Pontianak Harum Sundal Malam iaitu Pulangkan.
Hiburan

Malaysia4Palestin: “Saya Tak boleh Tidur, Menangis…” - Syafinaz Selamat

gempak
25/05/2024
12:25 MYT
Penyanyi, Datuk Syafinaz Selamat berkongsi perasaannya mengenai pergolakan yang berlaku di Palestin.
the-hardest-singing-show

THSS: Hadir Ke Konsert The Hardest Singing Show, Netizen Puji Tok Ram - “Comelnya Sokong Bini”

gempak
17/05/2024
03:55 MYT
Kehadiran pengarah muzik, Datuk Ramli MS ke konsert minggu pertama The Hardest Singing Show pada Ahad lalu mencuri tumpuan orang ramai baru-baru ini.
Hiburan

Pernah Hidap Penyakit Vertigo, Raja Azmi Kongsi Nasihat Berguna Daripada Doktor - “Jangan Guna…”

gempak
10/01/2024
02:55 MYT
Boleh lah elak lepas ni
Gegar Vaganza All Star

All Stars Gegar Vaganza: Ramli MS Komen Nikki Palikat Kurang Jiwa - "'Benda' Itu Nombor Satu"

gempak
03/12/2023
14:57 MYT
Visual Nikki dah terbaik.