Laman Utama

Ini Rupa-Rupanya Makanan Yang Jadi Punca Influencer Thailand Tersedak, Koma & Meninggal Dunia!

Amri Hassan
13/06/2022
05:40 MYT
Pempengaruh Thailand, Arisara Karbdecho meninggal dunia pada 6 Jun lalu selepas dua bulan koma akibat tersedak makanan.
Memetik laporan Asia One, Arisara atau popular dipanggil Alice, 27, telah tersedak ketika sedang memakan sate khinzir dan pulut.
Alice kemudiannya dikejarkan ke hospital apabila mengalami kesukaran bernafas namun hakikatnya sudah terlambat.
Makanan itu telah menutup saluran pernafasannya hingga menghalang aliran oksigen dan mengakibatkan kerosakan pada saraf otak hingga menyebabkannya koma.
Kata ibu kepada Alice, mendiang anaknya itu telalu sibuk dengan kerjayanya hingga tiada waktu untuk berehat. Ketika kejadian itu, dia sedang menjamu selera dengan terburu-buru sehingga menyebabkan makanan itu tersangkut di saluran pernafasannya.
Justeru, ibunya mengingatkan golongan muda agar tidak gila bekerja dan sentiasa menitikberatkan penjagaan kesihatan diri, makan dengan teratur dan berehat secukupnya.
Untuk rekod, Alice punyai pengikut seramai 1.5 juta di Instagram dan popular dengan imej cosplay.
Alice juga pernah menuai kontroversi dengan pengalaman diet melampau dan senaman ekstrem hingga membuatkan berat badannya turun sebanyak 7 kilogram dalam tempoh 22 hari.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

Beri Alasan Mahu Ke Coachella, Imran Bard Sedih Permohonan Visa Ke Amerika Syarikat Ditolak - “Bayar RM888 Just For The Interview”

gempak
25/07/2024
08:55 MYT
Pempengaruh dan pencipta kandungan, Imran Bard mendakwa dia terpaksa berputih mata apabila tidak berjaya ketika temu bual di pejabat kedutaan Amerika Syarikat (AS) di Malaysia, baru-baru ini.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.