Seorang penghantar makanan maut dihempap pokok tumbang dalam kejadian hujan lebat dan ribut berhampiran Stesen Petronas Alam Damai, Taman Len Sen, Cheras di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 4 petang itu, mangsa yang berusia 20 tahun meninggal dunia di tempat kejadian dipercayai akibat kecederaan parah pada beberapa bahagian badan.

Dalam satu video berkaitan kejadian itu yang tular, kelihatan orang ramai yang berteduh di stesen minyak berkenaan mengalihkan tubuh mangsa dari bawah pokok tumbang itu.

Mayat mangsa kemudian diangkat meredah hujan lebat dan ribut ke stesen minyak berkenaan sementara menunggu pasukan perubatan tiba.

Pusat Gerakan Operasi, Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Kuala Lumpur dalam satu kenyataan, berkata pasukan perubatan yang tiba di lokasi kejadian tidak lama kemudian mengesahkan kematian mangsa.

Selain itu, JBPM menerima enam lagi laporan pokok tumbang berlaku di sekitar Kuala Lumpur, petang tadi, termasuk di Seksyen 2, Wangsa Maju; Jalan Pantai Murni, Pantai Dalam dan Kampung Padang Merbuk.

Selain itu, Jalan Melati, Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2)-Hulu Klang; kawasan berhampiran Wisma Tani, Jalan Bukit Tunku dan Jalan Tijani, Bukit Tunku.

"Sejak jam 4.30 petang sehingga jam 6 petang, pihak bomba melakukan kerja-kerja memotong dan mengalihkan pokok-pokok yang tumbang seterusnya memastikan setiap kawasan dalam keadaan selamat," katanya dalam satu kenyataan semalam.