,
Laman Utama

Irwansyah Pula Positif COVID-19, Mungkin Berjangkit Dari ...

Faizal Saharuni
14/07/2021
02:55 MYT
Pelakon dan penyanyi Indonesia, Irwansyah, 36, memaklumkan dirinya disahkan positif Covid-19 menerusi perkongsian video di akaun YouTube, The Sungkars Family semalam.
Waktu sama, pelantun lagu Pencinta Wanita itu menyatakan rasa syukur kerana tidak mengalami sebarang simptom kronik wabak itu.
“Saya telah disahkan positif, tapi Alhamdulillah masih dapat dikawal,” umum Irwan usai dua kali melakukan ujian pengesanan Covid-19.
Suami kepada Zaskia Sungkar itu kini menjalani kuarantin di bilik anaknya, Ukkasya Muhammad Syahki yang dilahirkan pada 30 Mac lalu.
“Sedih kerana terpisah sementara waktu dengan anak dan isteri. Kami berkomunikasi melalui panggilan video,” luahnya yang masih berada dalam kondisi tanpa bergejala.
Menjalani Perintah Berkurung kendiri selama dua minggu tanpa meninggalkan kediaman, Irwan menjelaskan jangkitan itu disebarkan daripada adiknya.
“Kita sudah dua minggu lebih tak keluar rumah sebab penuhi waktu terluang buat video log (vlog) sampai habis idea,” tambahnya.
Dalam video sama, Zaskia membuat perkongsian disahkan negatif Covid-19.
“Saya rasa bersyukur kerana tidak dijangkiti. Bimbang kalau saya juga positif, siapa yang akan jaga Ukkasya nanti,” tuturnya.
Ayah Irwan, Umar Efendi, meninggal dunia pada 8 Julai lalu 2021 akibat virus tersebut.
Sebelum ini, beberapa selebriti dari negara seberang itu juga disahkan positif Covid-19 antaranya Bunga Citra Lestari, Ashanty, Rossa dan Afgan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Pelakon Kantoi Dengan Sugar Daddy, Sampai Minta Pembantu Peribadi ‘Deal’ Dengan Isteri Pertama Untuk Redakan Keadaan

gempak
07/09/2024
05:55 MYT
Hanya memperkenalkan artis tersebut sebagai R, Hilmi memberitahu bahawa aktres berkenaan pernah ditangkap oleh isteri pertama skandalnya itu.
Hiburan

Tak Nak Peminat Bazir Duit Mengundi, Siti Khadijah Hanya Perlu Sokongan Peminat Untuk Terus Berada Dalam Industri - "Saya Tak Nak Berlakon Sampai Tua Sangat..."

gempak
07/09/2024
03:55 MYT
Tidak pernah menganggap diri popular, pelakon Siti Khadijah berkata dia enggan meletakkan harapan yang tinggi dalam kerjaya seninya terutama hal yang berkaitan dengan anugerah.
Viral

Tarik Tudung Isteri Hingga Tertanggal Hanya Kerana Minta Beli Gincu

gempak
05/09/2024
13:25 MYT
Insiden di sebuah pasar raya mini di Indonesia pada minggu lalu yang dirakamkan sistem kamera litar tertutup (CCTV) itu dikongsikan @vhiras5 di TikTok dan pemilik akaun @folkshitt di Instagram.
Hiburan

Apich Lo Tak Tergugat Dengan Hero Baru, Anggap Usia Bukan Penghalang - "Kalau Minat, Mesti Usaha"

gempak
05/09/2024
12:55 MYT
Baru bertapak dalam industri lakonan, pelakon Apich Lo meluahkan rasa syukur kerana diberi kepercayaan untuk membintangi filem Pontianak 200KG
Hiburan

Hun Haqeem Syukur 'Chemistry' Dengan Heroin Selalu Menjadi - "Kalau Penonton Suka, Saya Happy"

gempak
05/09/2024
08:25 MYT
Pelakon kacak Hun Haqeem bersyukur apabila peminat dan penonton menilai kredibiliti lakonannya bersama rakan gandingan wanita menjadi di layar kaca.