Selepas tular sepotong video seorang usahawan dan influencer lelaki di media sosial, ramai yang meluahkan rasa kesal serta terkilan dengan sikap biadabnya.

Rakan selebriti juga antara yang turut meluahkan rasa bengang atas insiden yang melibatkan sesi tarbiah kepada golongan warga emas itu.

Bagaimanapun, isteri kepada usahawan terbabit tampil mengemaskini status di Instagram Storiesnya berkenaan ujian dan pahala bersabar.

"Biasalah dunia memang tempat ujian. Sabar sajalah. Mungkin ada pahala sikit yang boleh dapat dari bersabar ni.

"Kita semua sedang diuji. Apa pun Allah lebih mengetahui segalanya," tulisnya secara umum.



Bagaimanapun, status berkenaan menambahkan rasa kecewa dalam kalangan netizen. Ada yang menganggap ia sebahagian cara untuk membersihkan kesilapan dengan memperjudikan ayat-ayat berunsurkan nasihat dan keagamaan.

Pendek kata, ada yang menelah tulisan itu sebagai pendekatan untuk memulihkan imej yang telah tercalar disebabkan tindakan dan kata-kata suaminya.

"Aku tak fahamlah dia dah buat salah lepas tu play card Allah uji dia dan ujian bla bla. Just admit yang laki kau salah cukuplah.

"Husband you dah malukan orang tau, warga emas pula tu, jangan play victim please. Kesian pak cik tu.

"Who is worse than Ca*l S*ms*din? His wife. His enabler," tulis sebahagian netizen.



Malah, difahamkan ruangan komen dan kiriman mesej langsung akaun pasangan terbabit telah ditutup.

Netizen pada masa sama turut menggesa orang ramai agar memboikot jenama fesyen dan produk yang dikeluarkan oleh mereka.

Rakaman video yang tular mencetuskan rasa marah dan geram netizen apabila usahawan terbabit dengan sengaja memalukan warga emas itu.

"Masa muda dulu menyesal tak?" demikian ayat yang dilontarkan dalam sesi program keusahawanan dan motivasi sebahagian gelandangan di Kuala Lumpur baru-baru ini.