Pelakon Azhar Sulaiman menyifatkan isu berkahwin dua sehingga menjadi viral dalam kalangan netizen sebagai hal yang tidak baik untuk dipertontonkan.

Menurut Azhar, kaum lelaki tidak sepatutnya berasa hebat dengan meletakkan dirinya sebagai ‘mampu’ untuk mendirikan masjid lebih daripada satu.

BERITA TRENDING: Naik Bulu Roma Azhar Sulaiman Dengar Hukuman Yang Diterima Syed Saddiq!

“Nak kahwin empat pun gasaklah. Tapi jangan menunjuk yang diri itu berjaya berkahwin dua, empat, lima.

“Saya pernah meletakkan diri saya dalam ‘kasut’ isteri pertama. Oh, boleh ke saya terima? Boleh ke saya terima kalau isteri saya, Chempaka nak ada boyfriend? Boleh terima ke?” katanya kepada Gempak.

Azhar mengulas mengenai insiden melibatkan pempengaruh Alif Teega yang mengumumkan mengenai pernikahan keduanya baru-baru ini.

Melanjutkan bicara, Azhar berkata, sungguhpun dia merupakan lelaki tulen dan tidak menolak jodoh untuk bernikah lain, namun, dia masih berpegang pada prinsip yang berkahwin banyak tidak perlu diangkat sebagai satu kejayaan.

“As much as saya lelaki tulen, saya tidak tolak jodoh kahwin dua atau tiga, kita tidak sepatutnya angkat kejayaan berkahwin banyak.

BERITA TRENDING: Azhar Sulaiman Anggap Keluarga Bergaduh Di Media Sosial Bodoh!

“Apa perasaan isteri pertama, kedua, ketiga? Kita tak pernah tahu ke? Mereka (isteri) sebab nak patuh dengan suami dan nak masuk syurga… tapi kesian. Saya rasa hal ini tidak patut dipertontonkan… ia tidak bagus untuk masyarakat,” katanya lagi.