Laman Utama

Isu RM80 Dah Selesai! Tapi Netizen Kata Norreen Iman Patut Bayar Lebih Disebabkan Kesan Inflasi; “Jumlah Yang Sepatutnya Dia Kena…”

Asyikin Mayudin
26/10/2022
02:55 MYT
Seperti yang dijanjikan, pelakon Norreen Iman akhirnya membayar semula bayaran ‘review’ RM80 yang diterima pada 2018 kepada founder produk.
Menerusi perkongsian di Twitter, individu tersebut mengatakan Norreen secara peribadi menghantar mesej di Instagram meminta nombor akaun bank untuk membuat pembayaran.
Individu tersebut turut menjelaskan dia hanya berkongsi cerita di laman sosial namun tidak menyangka perkongsiannya itu membuatkan Norreen dikecam netizen.
“Alhamdulilah @norreen143 sendiri dah DM untuk refund balik. Benda dah lama sebenarnya saya tak kisah pun fasal duit tu. Saja kongsi cerita, tak sangka pula ramai kecam dia.
“Apa-apapun kes dah selesai ya. Saya puji Norreen sebab berusaha cari IG saya untuk DM ganti balik duit,” tulisnya yang turut memuat naik paparan skrin perbualan mesej mereka.
Bagaimanapun, terdapat netizen meninggalkan komen dengan mengatakan Norreen sepatutnya membayar lebih RM80 disebabkan kesan inflasi.
“Jumlah yang sepatutnya dia kena bayar balik, kena kira sekali la inflasi. Relax saja ambil duit orang tapi tak buat kerja. Apa punya orang la mcm ni,” tulisnya.
Sebelum ini, Norreen mengakui kesilapannya tidak membuat ulasan produk selepas menerima bayaran RM80 sekitar 2018.
Menerusi video di Instastory, Norreen memberitahu dia terlepas pandang untuk melangsaikan tugas tersebut disebabkan ketika itu sedang rancak mengambil banyak tawaran ‘review’.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Buka Gerai Makan Di Tengah Kubur, Netizen Seram: “Tengah Malam Mesti ‘Ramai’”

gempak
25/07/2024
09:55 MYT
Sepotong video memaparkan sebuah gerai ‘jajanan’ dibuka di tengah-tengah tanah perkuburan di Pati, wilayah Jawa Tengah, Indonesia berjaya mendapat perhatian ramai baru-baru ini.
Viral

Tak Sampai 15 Saat, Kos Hukuman Gantung Di Malaysia Mahal - “Macam Tak Berbaloi…”

gempak
24/07/2024
12:55 MYT
Seorang pengguna di aplikasi X berkongsi kos hukuman gantung pesalah di Malaysia yang didakwa mencecah RM1,975 seorang.
Hiburan

Didakwa Menggeletis Selepas Badan Kurus, Netizen Backup Abby Abadi - “Nama Pun Berlakon..”

gempak
24/07/2024
11:55 MYT
Selepas tampil dengan penampilan yang semakin langsing, setiap hantaran yang dimuatnaik pelakon Abby Abadi pasti meraih perhatian wargamaya.
Hiburan

Perkongsian IG Dihujani Tahniah, Nina Ismail Sabri Bakal Dirikan Rumah Tangga?

gempak
23/07/2024
01:39 MYT
Perkongsian di Instagram bekas isteri kepada pereka fesyen, Datuk Jovian Mandagie iaitu Nina Ismail Sabri sekali lagi mendapat tumpuan ramai selepas dirinya memuat naik gambar bersama keluarga dan seorang jejaka yang hanya dikenali sebagai Hafiz.