Personaliti media sosial, Cik Epal dan suami Jofliam bakal mengemukakan saman terhadap tiga individu yang dikatakan telah meninggalkan komen berbaur fitnah di Twitter.

Menerusi siaran langsung di laman Instagram miliknya semalam, mereka mengumumkan tiga nama individu yang bakal disaman.

“Tindakan saman-menyaman ini bukan satu perkara yang memalukan. Saya sendiri menjemput individu tersebut untuk pergi ke satu platform yang betul untuk dia juga membela diri dan menyatakan perkara yang benar," kata peguam yang mewakili pasangan itu di Instagramnya semalam.

Buat wartawan dan media di luar sana, follow rapat instagram aku.Kami bakal melakar sejarah di Malaysia ?? dengan menyaman mulut puaka di twitter. Yang menarik nya bukan sahaja makcik bawang kami saman, pakcik bawang pon kami heret sekali ke kandang. . Tak sabariah nya nak buat LIVE nak umum individu-individu di twitter yang bakal kami saman. Korang nak kitorang buat LIVE bila? . Yang benar, Jo Sang Pil & Epaliah Samaniah bergabung meletop boom ?.

A post shared by Cik Epal ? (@cikepal06) on

Terdahulu, Cik Epal menerusi satu entri di Instagramnya menyatakan dia bakal melakar sejarah di Malaysia dengan menyaman mulut-mulut puaka di Twitter.

Di Twitter, ramai yang menunjukkan tanda sokongan dan solidariti buat tiga pengguna Twitter popular yang berhadapan dengan tindakan saman terbabit.

Ada juga yang baik hati mahu memberikan nasihat berkaitan hal perundangan percuma kepada tiga individu terbabit.

Isu ini timbul gara-gara kisah sebuah stroller yang berharga RM3,000.

Cik Epal mendedahkan suaminya, membeli sebuah stroller baru kerana tertinggal stroller lama di rumah dan tidak mahu membuang masa untuk patah balik mengambil stroller terbabit.

Tindakannya berkongsi kisah itu nampaknya menerima kecaman netizen sehingga ada yang menggelarnya sebagai riak.

Siara langsung pengumuman isu saman-menyaman itu telah mendapat hampir 12,000 tontonan.