Salah seorang anggota 2NE1, Dara, baru baru ini dilaporkan menjadi selebriti wanita ketiga paling kaya di Korea Selatan selepas IU dan Lee Hyori.

Laporan tersebut menyatakan, Dara atau nama sebenarnya Sandara Park memiliki kekayaan mencecah RM97 juta.

Sewaktu muncul dalam episod Problem Child in House bersama Park So Hyun baru baru ini, wanita berusia 37 tahun tersebut sempat menjawab dakwaan dirinya sebagai selebriti wanita ketiga terkaya dalam industri hiburan mereka.

Menurut Dara, dia terkejut selepas membaca laporan tersebut.

“Ada satu artikel yang mengatakan saya memiliki kekayaan sebanyak 30 billion KRW (RM97 juta). Saya sangat sedih kerana ia tidak benar.

“Tapi selepas memikirkannya semula saya rasa laporan itu betul. Sepanjang karier mungkin saya memang telah mengumpul harta sebanyak RM97 juta.

“Saya mungkin boleh membuat pelaburan dalam bidang hartanah jika tidak berbelanja terlalu banyak,” akui Dara seperti dilaporkan AllKPop.

Hal itu merujuk kepada sikapnya yang diketahui sebagai salah seorang wanita dengan hobi mengumpul kasut.

Saat ditanya berapa banyak kasut yang dimilikinya, Dara tidak berselindung.

“Saya ada lebih 1,000 pasang kasut. Kasut paling mahal yang saya miliki berharga RM65 ribu.

“Saya membelinya dalam semua warna yang ada. Saya tidak selalu memakainya, tapi kalau saya pakai dan tidak mahu ia kotor, saya hanya memakainya di dalam rumah,” jelas Dara yang membuat hos dan tetamu lain terkejut dengan pengakuan tersebut.

Kredit Foto: KPopping