Pereka fesyen tempatan Shanell Harun meluahkan rasa kesal apabila ada segelintir pihak yang mengaitkannya dengan kontroversi umrah usahawan kosmetik Nur Sajat.

Lebih mengecewakan apabila ada pengguna yang melabelkannya sebagai 'geng Sajat' dengan tanda pagar #PDRM (Polis DiRaja Malaysia) di ruangan komen akaun Instagramnya baru-baru ini.

"Saya masih tertanya apa motif cik abang kita komen macam ni? Geng Sajat? Adakah sy berpakaian wanita depan Kaabah?

"Kalau cik abang tak tau, meh sini saya bagitahu. Tu Ihram, bukan Toga atau evening dress.

"Hashtag PDRM? Jenayah apa yang saya buat? Melainkan cik abang yang telah melakukan jenayah siber terhadap saya. Siapa kenal milik akaun ini sampaikan salam saya pada beliau.

"For now saya dah block akaun ini dan sudah delete komen tu. Saya doakan yang terbaik untuk abang ya. Insyallah," tulis Shanell.

Sepanjang berada di Tanah Suci Makkah sejak minggu lalu, Shanell berkongsi beberapa keping foto berjubah dan berpakaian ihram di hadapan Kaabah.

BACA: “Tak Pernah Tanam Impian Nak Ke Sini, Saya Manusia Tak Sedar Dek Untung”- Shanell Harun Tunai Umrah

Sementara itu, perkongsian Shanell mengenai serangan siber oleh pihak yang tidak bertanggungjawab itu mendapat perhatian ramai termasuk rakan selebriti.

"Yang komen tu dah pernah pergi umrah ke belum sedap mulut mengata orang," tulis Rohana Jalil.

"Tak tahu ke orang pergi umrah macam mana? Sabar, semoga pahala berlipat ganda," tambah Haiza.

"Kau ingat PDRRM bodoh macam otak kau ke? Nak heboh bother orang post pergi Makkah ni? Ni bangsa buta agama tak pun dia dah murtad," tulis produser filem Ayu Puteh.