Hiburan

"Kalau Boleh Elak" - Rakyat Malaysia Dinasihatkan Tidak Kunjungi Selatan Thailand Kerana...

Hanafis Haris
06/11/2019
11:02 MYT
Pada anda yang bercadang untuk mengunjungi Thailand khususnya di bahagian selatan diminta untuk tidak berbuat demikian dalam tempoh beberapa hari ini.
Menurut Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, amaran itu susulan serangan menyebabkan 15 kematian di wilayah Yala, Thailand, malam tadi.
Jelasnya, pihaknya tidak menerima sebarang maklumat kecederaan atau kematian membabitkan rakyat negeri ini dalam serangan itu.
“Kita minta mereka berhati-hati dalam sehari dua ini.
“Kalau boleh elakkan ke selatan Thailand untuk keselamatan,” katanya menerusi Harian Metro.
Terdahulu, sekurang-kurangnya 15 individu terbunuh manakala empat sukarelawan pertahanan kampung cedera selepas puak pemisah disyaki menyerang pos kawalan keselamatan di selatan Thailand.
Serangan dianggap terbesar tahun ini di wilayah selatan Yala menggunakan bahan letupan dan paku bagi melambatkan pihak berkuasa.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Lelaki Berpakaian Wanita ‘Kantoi‘ Curi Baju Dalam

gempak
25/07/2024
04:01 MYT
Perbuatan seorang lelaki yang mencuri pakaian dalam di sebuah kawasan kejiranan berjaya dirakam melalui kamera litar tertutup (CCTV).
Viral

Pilih Hotel Mewah Di Bangkok, Enggan Staf Bancuh Teh, Wanita Racun 5 Rakan Sebelum Bunuh Diri

gempak
18/07/2024
18:40 MYT
Seorang wanita berusia 56 tahun ditemui maut bersama lima rakan di bilik sebuah hotel mewah di Bangkok, Thailand dalam satu insiden yang menggemparkan.
Viral

Sahabat Baik Nafi Nur Farah Kartini Ikut Teman Lelaki Ke Thailand - “Kalau Tak Ada Benda Baik Nak Cakap Better Jangan, Boleh Guris Hati Keluarga”

gempak
16/07/2024
03:40 MYT
Sahabat baik arwah Nur Farah Kartini yang dikenali sebagai Haziq menafikan dakwaan netizen yang mengatakan Allahyarham mengikut teman lelaki ke Thailand.
Viral

Hiburkan Si Mati, Tayangan Filem Di Tanah Perkuburan Diadakan Di Thailand

gempak
08/07/2024
12:55 MYT
Pernahkah anda mendengar kisah tayangan filem diadakan untuk orang yang telah meninggal dunia?
Viral

Peniaga Ayam Goreng Didakwa Mirip Lisa BLACKPINK, Ini Fakta Yang Anda Perlu Tahu Tentang Gadis Ini!

gempak
02/07/2024
01:55 MYT
Ketika nama Lisa sedang hangat menjadi bualan dek penerbitan single terbaharunya, Rockstar, seorang gadis yang dikatakan mirip penyanyi asal Thailand itu turut viral di media sosial.