Pelakon dan penyanyi Janna Nick akhirnya tampil bersuara menjawab khabar angin yang mendakwa hubungan cinta bersama Dini Schatzmann telah berakhir.

BACA: Annoying! Netizen Mula Meluat Layan Kisah Cinta Janna Nick; "Maaf Saya Sedar Belum Cukup Matang ..."

BACA: "Thank You, Next!" - Lepas 'Epilog' Putus Cinta, Janna Nick Tayang Skirt Senteng & Rambut Ungu

BACA: Janna Nick Bawa Diri Ke Itali - "Jika Ia Memusnahkan Kamu, Jadi Itu Bukan Cinta"


Muncul dengan single terbaharu berjudul Mentari Setia tatkala pelbagai spekulasi timbul, karya ciptaannya bersama Ippo Hafiz itu menjadi luahan hati Janna.

"Hampir sebulan saya menyepikan diri, saya nak tenangkan diri. Nak ruang dan masa untuk diri sendiri.

"Kalau tanya saya sekarang, betul ke dah putus cinta, jawapan saya ‘no comment.’ Dengarlah lagu yang saya keluarkan, itulah luahan hati saya.

"Muzik video itu adalah cerita yang sebenar," katanya dalam temu bual bersama Melodi TV3.

Ketika disoal adakah dia menggunakan publisiti putus cinta untuk mempromosikan lagu Mentari Setia, Janna ada jawapan tersendiri.

“Kalau saya sebagai penyanyi, mungkin betul, ia sebagai gimik. Tapi lagu ini 98 peratus tulisan saya, saya memang menangis ketika saya menulis lagu itu.

"Sebagai seorang yang melalui fasa breakdown, terluka, sedih, kecewa... Itu adalah luahan hati saya.

"Kalau orang nak katakan gimik, maknanya orang tak ‘validate’ perasaan saya. Saya berhak untuk kecewa dan sedih," katanya lagi.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!