Pelakon dan penyampai radio, Sheira atau nama sebenarnya Sharifah Shahirah, 46, mendedahkan dirinya lebih dominan di dalam rumah tangga berbading suaminya, Ijoy.

Pun begitu, kata Sheira meskipun dia dilihat seperti ‘queen control’ namun dia tidak pernah menghalang suaminya untuk bebas melakukan hobinya.

“Kalau suami saya lemah dan soft spoken serta lambat buat keputusan, salahkah saya queen control?

“Memang sekarang ini orang tengok kesian suami saya kerana dapat isteri queen control tapi sebenarnya saya bukan isteri yang mengongkong dia.

“Kadang-kadang dia di rumah pun tak angkat pinggan lepas makan, saya tak tegur itu memang sikap dia seorang lelaki. Malah saya benarkan dia keluar untuk bermain golf atau sebagainya.

“Mungkin orang nampak saya dominan kerana saya sahaja keluar bekerja dan beli barang rumah tapi ini kan perkahwinan…tak perlu berkira dan berharap asalkan kita gembira,” katanya.

Sheira mendedahkan perkara tersebut di episod ke enam Borak Kelamin yang bakal ditayangkan pada 9 malam ini.

Menerusi program tersebut Sheira yang dijemput bersama suaminya Ijoy berkongsi sama ada siapakah antara mereka yang lebih dominan dalam perkahwinan.

Shira mendirikan rumah tangga dengan pelakon Ijoy dan dikurniakan empat cahaya mata, Airell, Airra, Audrra dan Adeena.

Terdahulu, Shira mempunyai anak perempuan, Allisya, hasil perkahwinan pertamanya bersama vokalis Black Dog Bone, Jatt.

Episod pada malam ini turut disertai pensyarah pakar motivasi wanita Dr. Norwati Mansor untuk mengupas sejauh mana sifat dominan dalam perkahwinan seorang isteri atau suami boleh menjamin kebahagian rumah tangga.

“Queen control ini ada tiga peringkat dan bahaya atau tidak ia dalam institusi perkahwinan ini ia perlu dilihat dalam peringkat ini supaya ia tidak mendatangkan kemudaratan,” jelasnya.

Salahkan isteri queen control atau dominan dalam perkahwinan? Jangan lupa saksikan Borak Kelamin yang ditayangkan selama 60 minit ini secara eksklusif pada setiap hari Isnin, jam 9 malam di saluran Astro Ria (104) dan Ria HD (124).

Dihoskan oleh Elly Mazlein dan Awal Ashaari, Borak Kelamin juga boleh distrim menerusi aplikasi Astro GO dan perkhidmatan On Demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Program ini juga diklasifikasikan untuk tayangan 18 tahun ke atas kerana mengandungi aspek kedewasaan yang tidak keterlaluan dalam setiap topik perbincangan.