Sukan

Kane: Ada Lalat Dalam Mulut Pemain England

Kamaruddin Razal
19/06/2018
23:53 MYT
Wira England, Harry Kane, berkata dia dan rakan sepasukannya terpaksa mengelak tertelan lalat di dalam mulut ketika memburu kemenangan dalam aksi Piala Dunia menentang Tunisia di Volgograd, awal pagi semalam.
Kane menjaringkan gol kemenangan menerusi tandukan pada minit ke-91 selepas menyudahkan jaringan pembukaan ketika skuad Gareth Southgate meraih kemenangan 2-1 dalam aksi Kumpulan G itu.
Tumpuan yang banyak terarah kepada gembar-gembur pra-perlawanan nyata meningkatkan suhu di dalam stadium berbanding dengan kem England di Repino.
Dan Kane mengesahkan pemain England sukar untuk menangani beberapa suasana perlawanan, termasuk dirinya.
Ditanya mengenai lalat di Volgograd, pemain terbaik perlawanan itu berkata: "Ia lebih banyak daripada apa yang kami fikirkan.
"Kami diberitahu sebelum ini bahawa lalat akan banyak di sini. Apabila kami keluar untuk memanaskan badan, ia lebih banyak daripada apa yang kami fikirkan. Kami mempunyai banyak penyembur serangga dan ia penting.
“Lalat terkena mata kami dan sebahagiannya memasuki mulut kami. Ia adalah sebahagian daripada halangan yang perlu ditangani dan kami dapat mengatasinya dengan baik."
Sementara itu, kedai-kedai di Moscow menjual anak patung Russia yang menggunakan imej Kane tetapi pemain Tottenham itu berseloroh mengatakan dia tidak terkesan dengan persamaannya dengan barangan cenderamata itu.
"Saya perlu mendapatkan salah satu anak patung Russia itu. Saya melihatnya dan mereka membuat saya kelihatan agak gemuk," katanya.
Astro merupakan penyiar rasmi Piala Dunia FIFA 2018 Rusia di Malaysia dan anda dapat menyaksikan kesemua 64 perlawanan secara langsung di Astro!
Astro juga akan turut membuat liputan komprehensif kesemua 64 perlawanan sepanjang musim perayaan ini.
Bukan itu saja, kesemua 64 perlawanan dapat disaksikan dalam definisi tinggi (HD) dan juga boleh dialami dalam bentuk realiti maya (VR) untuk pengalaman menonton seakan berada di dalam stadium!
Sumber: Stadium Astro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Dikritik Gara-Gara Bergambar Dengan Kereta Tank Israel, Bright Vachirawit Mohon Maaf

gempak
26/07/2024
23:55 MYT
Pelakon Thailand, Bright Vachirawit menerima kecaman yang hebat gara-gara bergambar di hadapan sebuah kereta tank didakwa milik Israel ketika berada di Las Vegas, Amerika Syarikat (AS) baru-baru ini.
Hiburan

Diana Rafar, Zamarul Hisham dan Afyaa Santuni Selebriti Veteren Menerusi Dari Poket Artis Ke Poket Artis 2.0

gempak
26/07/2024
21:30 MYT
Kejayaan program Dari Poket Artis Ke Poket Artis 1.0 yang dijalankan pada November tahun lalu mendorong pasangan selebriti, Diana Rafar dan Zamarul Hisham menganjurkan siri kedua.
Viral

Pesta Kahwin Ada Lagi 2 Bulan, Anant Ambani Sambung Rai Di UK, Putera Harry, Meghan Tetamu

gempak
26/07/2024
15:55 MYT
Ingatkan sudah selesai, rupa-rupanya masih ada lagi majlis perkahwinan penuh sensasi yang mahu diraikan antara orang terkaya dunia, Mukesh Ambani.
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Viral

Bateri Litium Meletup Dalam Lif, Lelaki Meninggal Dunia Selepas 28 Hari Dirawat Di Hospital

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video rakaman CCTV memperlihatkan sebiji bateri litium yang dibawa oleh seorang lelaki meletup dan terbakar dalam lif meraih perhatian netizen seluruh dunia.