Baru-baru ini, kecoh tentang penyampai radio Suria FM, Tyzo Xander yang diberhentikan secara tiba-tiba daripada meneruskan kariernya sebagai DJ.

Perkara itu mendapat perhatian ramai pihak termasuk pengacara dan penyampai radio terkenal, Linda Onn yang berkongsi pengalamannya bergelar sebagai DJ di stesen tersebut.

“Ingat lagi betapa Linda terkejut bila baru nak sign kontrak dapat tahu pendengar 700 ribu je.

“Tapi berkat usaha gigih team, ada HO, ada Kudsia, ada Adi, ada Kak Adibah Noor, alhamdulillah lepas tu dapat lebih tiga juta pendengar,” tulisnya.

BERITA TRENDING: Tyzo Dedah Dipaksa Undur Diri Jadi Penyampai Radio - “Minta Maaf Ini Bukan Keputusan Saya”

Dalam pada itu, Linda Onn turut menitipkan pesanan berkaitan karier sebagai seorang penyampai radio.

“Tapi ye lah, kejayaan kadangkala tak sentiasa dibalas dengan keindahan. Bila dah berjaya, kontrak kita tak sambung pula. Padahal tengah rancak tu.

“Yang tahu dunia radio sahaja tahu. Banyak yang indah tapi segalanya bergantung kepada “kontrak sambung ke tak” tak kisah awak menang Anugerah Bintang Popular tujuh kali sekalipun. Tak membantu ya anak-anak,” kongsinya lagi.

Pada penghujung coretan, Linda sempat mendoakan agar Tyzo sentiasa kuat menghadapi ujian yang berlaku ke atas dirinya.

“Be strong ok Tyzo. Linda belanja nasi ayam My Mom’s Chicken Rice, sambil you cry on my shoulder,” tulis Linda.

Sekadar info, pemberhentian Tyzo daripada stesen radio berkenaan telah menjadi ‘buah mulut’ netizen di mana ada yang berpendapat bahawa perkara itu terjadi atas sebab rasa dengki rakan sekerja DJ tersebut.

Sumber: Facebook