,
Viral

Keji! Pekerja Pusat Jagaan Kanak-Kanak Mengaku Terbabit 307 Kes Rogol, Mangsa Bawah 12 Tahun

Maliah Surip
05/09/2024
01:00 MYT
Seorang bekas pekerja pusat jagaan kanak-kanak di Australia mengaku salah terhadap 307 pertuduhan jenayah seks yang dilakukannya dalam tempoh 20 tahun.
Ashley Paul Griffith, 46, mengaku bersalah melakukan perbuatan keji tersebut kepada kanak-kanak di bawah jagaannya, lapor The Independent.

BERITA TRENDING: Kes Rogol: Da'i Syed Dijel 10 Tahun, Tiga Sebatan

Pedofil tersebut dituduh dengan 28 kes rogol, 190 amang seksual serta 67 bahan berkaitan eksploitasi kanak-kanak yang dilakukan di beberapa pusat jagaan di Australia dan Itali antara tahun 2003 hingga 2022.
Dia ditahan pada Ogos 2022 selepas pihak berkuasa menemui konten ‘keji’ yang dimuat naik di ‘dark web’. Hasil siasatan menemukan lebih 1,400 bahan berkaitan rogol dan penderaan kanak-kanak yang terdapat dalam perkakasan elektronik miliknya.
Perbuatan keji Griffith tidak pernah terbongkar sebelum ini. Namun sebulan sebelum ditangkap, pengurus di pusat jagaan kanak-kanak tempat lelaki itu bekerja membuat laporan selepas ternampak Griffith mencium seorang anak perempuan.
Namun Griffith tidak ditangkap apabila polis tidak menjalankan siasatan lanjut dan membenarkan lelaki tersebut terus bekerja di pusat jagaan sama.

BERITA TRENDING: Rompak, Perkosa, 'Sumbat' Mayat Ke Dalam Bagasi

BERITA TRENDING: Ada Koyakan Pada Kemaluan, Nuraina Humaira Mungkin Dirogol Sebelum Dibunuh - Polis

BERITA TRENDING: Lelaki Rusia Cedera Selepas Cubaan Merogol Seekor Lembu Betina

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Budak Dalam Video Tular Bukan Mangsa Cubaan Culik Tapi Mangsa Amang Seksual - Polis

gempak
13/09/2024
01:25 MYT
Polis menafikan kanak-kanak yang dipegang bahunya oleh seorang lelaki di kawasan sebuah masjid di Subang Jaya adalah mangsa cubaan menculik.
Berita

Rogol Anak Hingga Bersalin, Buruh Dipenjara 72 Tahun, 60 Sebatan

gempak
12/09/2024
21:55 MYT
Seorang buruh dihukum penjara 72 tahun dan 60 sebatan oleh Mahkamah Sesyen  setelah mengaku bersalah merogol anak kandungnya sehingga melahirkan anak, tahun lepas.
Viral

Berlaku Cubaan Menculik Di SS15 Subang Jaya, Individu Ini Nasihat Supaya Ibu Bapa Lebih Berhati-Hati

gempak
12/09/2024
10:45 MYT
Menurut Daryl, kejadian itu berjaya dirakam melalui kameta litar tertutup (CCTV) yang memperlihatkan tingkah laku mencurigakan lelaki tersebut.
Berita

Eksploitasi Kanak-Kanak, Agama: Modus Operandi GISB, Kanak-Kanak Dididik Cara Meliwat, Diliwat - KPN

gempak
12/09/2024
00:55 MYT
Siasatan Polis Diraja Malaysia (PDRM) mendapati modus operandi yang dilakukan di 20 rumah amal kendalian Global Ikhwan Service and Business Holdings (GISBH) adalah mangsa diajar dan dididik cara meliwat dan seterusnya mangsa diliwat oleh penjaga dan dipaksa untuk meliwat kanak-kanak yang lain.
Berita

Gadis 18 Tahun Ditemui Mati Tanpa Seurat Benang, Tangan Diikat Dengan Coli

gempak
11/09/2024
05:25 MYT
Pengakhiran yang cukup tragis buat seorang penjual makanan bergoreng di Indonesia apabila ditemui dalam keadaan badannya tertimbus di dalam hutan.