,
Berita

Kematian Nuraina Humaira, Remaja Lelaki 17 Tahun Ditahan Polis

Gempak
18/08/2024
20:55 MYT
Remaja lelaki berusia 17 tahun ditahan, disyaki terbabit kes kematian kanak-kanak orang asli yang ditemukan di kawasan paya di perkampungan Orang Asli Kampung Bersah, Pos Kuala Mu.

Tiada Rekod Jenayah

Ketua Polis Daerah Sungai Siput, Superintendan Mohd Khaizam Ahmad Shahabudin berkata, suspek yang ditahan pada 5.30 petang tadi di perkampungan sama dengan mangsa akan dibawa ke mahkamah untuk permohonan reman.

"Pemeriksaan lanjut ke atas suspek mendapati dia tiada rekod kesalahan lampau.

"Dia akan dibawa ke Mahkamah Majistret Sungai Siput untuk permohonan reman, bagi siasatan lanjut mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan,"katanya pada sidang media.
Menurutnya lagi, polis turut memanggil beberapa individu lain dalam kalangan penduduk kampung itu untuk memberi keterangan bagi membantu siasatan.

BERITA TRENDING:Ada Koyakan Pada Kemaluan, Nuraina Humaira Mungkin Dirogol Sebelum Dibunuh - Polis

​BERITA TRENDING: Kanak-Kanak Perempuan Ditemui Mati Selepas Hilang Sejak Jumaat

​BERITA TRENDING: Polis Rakam Keterangan 8 Individu Kes Kematian Nidza Afham

​BERITA TRENDING: Abang Ipar Nidza Afham Mohon Netizen Henti Buat Spekulasi Tidak Benar - “Berkatalah Benda-Benda Yang Baik”

Terdahulu, beliau memaklumkan kanak-kanak, Nuraina Humaira Rosli, 10, yang dilapor hilang sejak Jumaat ditemui meninggal dunia di kawasan berpaya di kampung Orang Asli berkenaan.
Katanya, mangsa adalah kanak-kanak orang kurang upaya (OKU) cacat pendengaran dan lembam, dengan kali terakhir dilihat di Surau Madrasah Darulsalam, Kampung Bersah yang berjarak kurang 100 meter dari rumah keluarganya.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Jumpa Gigi Manusia Dalam Kuih Bulan, Polis Lakukan Siasatan

gempak
16/09/2024
12:55 MYT
Pelanggan wanita itu terjumpa gigi berkenaan dalam kuih bulan yang berintikan daging.
Viral

Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

gempak
15/09/2024
18:39 MYT
Seorang wanita ditahan dengan helaian bulu kucing berada pada bibir dan darah di tangannya, di sebuah kawasan perumahan di Canton, Ohio, lapor akhbar Metro UK baru-baru ini.
Hollywood

Sadis! Tak Sempat Lari Ratu Cantik Switzerland Maut, Suami Cekik & Blender Anggota Badan

gempak
14/09/2024
18:55 MYT
Hajat salah seorang finalis Ratu Switzerland, Jenazah Kristina Joksimovic untuk melarikan diri daripada suaminya tidak kesampaian apabila dibunuh lelaki tersebut.
Berita

Kematian Al Fateh: Pengasuh Menangis Teresak-Esak Di Kandang Tertuduh

gempak
13/09/2024
04:24 MYT
Seorang wanita yang didakwa membunuh bayi lapan bulan Muhamad Al Fateh Amri Mohd Fikry Amri di sebuah taman asuhan kanak-kanak (taska) di Taman Kelemak Utama minggu lalu, dihadapkan ke Mahkamah Majistret Alor Gajah hari ini.
Hiburan

Kes Tetak Elly Idzlianizar, Aweera Dedah Arwah Pelumba Cub Prix Adalah Sepupu - “Tergamak Kau Buat Macam Tu”

gempak
13/09/2024
02:36 MYT
Bekas pelumba Moto 3 dan Cup Prix negara, Elly Idzlianizar Elias, 40, yang meninggal dunia akibat ditetak sebenarnya merupakan sepupu kepada penyanyi, Aweera.