Hiburan

Ketumbuhan Lipoma Berulang Selepas 18 Tahun, Azharina Buat Pembedahan

Fiza Kamarudin
11/09/2019
02:56 MYT
Penyanyi Azharina telah selamat menjalani prosedur membuang benjolan lipoma di bahagian dahinya beberapa hari lalu.
Azharina turut berkongsi video ketika sedang menjalani rawatan membuang benjolan lipoma tersebut di laman sosial Instagram (IG), pagi Selasa.
Menerusi ruangan kapsyen Azharina memberitahu, limpoma tumbuh kembali di tempat sama selepas 18 tahun menjalani pembedahan ketika berusia 16 tahun.
Penyanyi Elegi Sepi itu turut berpesan kepada mereka yang mengalami masalah sama supaya tidak malu dan takut menjalani rawatan.
“Ya Nina ada ketumbuhan lipoma di dahi . Sudah pernah melakukan sekali pembedahan di usia 16 tahun.
“Dan ketumbuhan sama berulang di tempat yang sama 18 tahun kemudian. Tujuan perkongsian Nina ini agar sesiapa yang mengalami masalah yang sama tidak perlu rasa takut, malu atau segan kerana ini adalah sebahagian dari kehidupan dan ada jalan penyelesaian.
“Terima kasih buat doktor @drcheehb dan doktor @dr_syafiqlokman yang memberikan servis terbaik dan layanan ‘tiptop’, hilang rasa sakit!,” tulisnya.
Sementara itu Azharina ketika dihubungi Gempak berkata, dia berada dalam keadaan baik, cuma dahinya masih bengkak.
“Alhamdulillah, saya okay sahaja…Cuma kawasan tersebut masih bengkak,” katanya.
Dalam pada itu Azharina turut mengucapkan terima kasih kepada peminat yang telah mendoakan dirinya dan berharap agar video dikongsi bermanfaat kepada semua.
Lipoma adalah ketulan atau benjolan berbentuk bulat sama ada kecil atau besar yang tumbuh antara permukaan kulit dan lapisan otot yang boleh membuatkan seseorang itu rasa kurang selesa.
Lazimnya, lipoma tumbuh di beberapa bahagian badan seperti tangan, kaki, bahu dan belakang leher, malah ada di dalam organ badan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

"Alhamdulillah Adira Bagi Saya Peluang" - Datuk Red

gempak
23/07/2024
07:45 MYT
Susulan daripada pendedahan percintaaan yang dibuat melalui siaran langsung di aplikasi TikTok, Datuk Red tampil mengesahkan hubungannya bersama bekas isteri, Adira Suhaimi.
Hiburan

Generasi DFP Kumpul 15 Artis Muda Pelbagai Genre! Konsert Pertama Fadzly, Syiqin Azln, Ruhil Ariana Wilson, Ee Vone & LOKO 24 Julai Ini

gempak
20/07/2024
11:04 MYT
Dewan Filharmonik PETRONAS (DFP) telah melancarkan sebuah inisiatif baharu yang dinamakan Generasi DFP bagi menyokong landskap industri muzik dan seni di Malaysia.
Hiburan

Wanita Nafi Jadi Sugar Mummy Artis Remaja Fikry Kiki - "Tuduhan Itu Tak Sepatutnya Berlaku"

gempak
20/07/2024
02:55 MYT
Usahawan dan pempengaruh sensasi, Bulan atau nama sebenarnya Mabel Ira Bulan, menafikan tuduhan 'membela' artis remaja Fikry Kiki.
Hiburan

Ryan Bakery Menangis Risaukan Anak Kena Jangkitan Kuman Dalam Darah - "Ini Ujian Untuk Kami Sekeluarga"

gempak
20/07/2024
00:58 MYT
Anak lelaki kepada personaliti media sosial, pelakon dan penyanyi, Ryan Bakery iaitu Ryan Ezra menerima rawatan di sebuah pusat perubatan swasta di Kuala Lumpur akibat jangkitan kuman dalam darah.
Hiburan

Semua Sangka Shahir Kembali Menyepi, Hakikatnya Instagram Kena Godam! Lenyap Sebab Tak Bayar RM2,000 - "Habis Kenangan Saya"

gempak
18/07/2024
09:25 MYT
Juara Akademi Fantasia 8 (AF8), mengakui sepi dari media sosial disebabkan akaun Instagram rasminya telah digodam individu tidak bertanggungjawab.