AEON Malaysia sentiasa melakukan sesuatu yang unik dan lain daripada yang lain.

Sebelum ini, pertunjukan fesyen AEON berlangsung di dalam gerabak MRT, kemudian diadakan di Tapak Urban Street Dining KLCC, kini mereka memilih tempat yang di luar jangkaan, iaitu di sebuah institusi pengajian tinggi.

Kali ini, Pratonton Fesyen AEON 2023 (AFP) diadakan di kampus induk Universiti Teknologi MARA (UiTM) Shah Alam!



Kata Ketua Pegawai Dagangan dan Pemasaran AEON, Low Ngai Yuen, pihaknya mengalu-alukan pembabitan tiga graduan dari Jabatan Fesyen UiTM.

"Kedatangan bakat-bakat baharu dalam dunia fesyen meningkat naik dan ini memberi impak positif terhadap industri fesyen, dan membuka lebih banyak kerjasama antara UiTM dan AEON.



"AEON mengalu-alukan minda baharu yang rajin dan bercita-cita tinggi dalam menyumbang kepada industri fesyen.

"Kami melihat bahawa hubungan ini bukan sekadar menghubungkan akademik dan industri, bahkan membuatkan kami lebih komited untuk mencipta kepelbagaian yang wujud dalam industri ini.

"Bagi memberikan lebih inspirasi kepada bakat baharu pereka fesyen dan sesuai dengan hasrat kami ke arah keterbukaan, Pratonton Fesyen AEON ini diadakan di sini. Tentunya graduan alumni UiTM teruja dengan inisiatif ini," katanya.



Dalam acara kali ini juga, AEON AFP 2023 mempamerkan inner kasual, PUTERI dan Guys' Vision serta kolaborasi raya bersama pereka fesyen terkenal Fiziwoo.

Inner casual, iC untuk memaksimumkan keselesaan untuk kehidupan aktif

Inner casual, juga dikenali sebagai iC, ialah jenama sukan Jepun yang terkenal dengan kepakaran teknologi fabrik bagi menggalakkan gaya hidup aktif serta bernilai tambahan yang mesra bajet.

iC juga berazam mengekalkan tahap keselesaan yang tinggi dengan penghasilan pakaian yang mesra alam, menggunakan 100% kapas organik yang ditanam di ladang tanpa menggunakan racun perosak atau baja kimia.

Pakaian iC menjanjikan ciri-ciri ringan, pengudaraan yang lancar, bebas, tahan lama dan boleh diulang pakai sesuai untuk menyokong ketangkasan dan pergerakan.

Selain itu, pakaian kasual dalamannya adalah anti-bau, anti-bakteria, memberi perlindungan daripada UV dan dijamin dapat menyerap peluh dengan lebih baik serta berupaya kering dengan pantas.



Pada Pratonton Fesyen AEON edisi Februari 2023, kami menampilkan tiga personaliti kehidupan yang aktif – penggiat yoga Angela Quah, penjejak Syafiq Aiman, dan pemain papan selaju kontemporari Fuad Saifullah, yang juga dikenali sebagai Foo Art, pengasas Papan Luncur Sibling - dalam video promosi komuniti promosi baharunya.

PUTERI dan GUYS’ VISION – semua untuk OOTD berulang

Koleksi PUTERI dan GUYS' VISION adalah jenama fesyen AEON yang kian popular. Koleksi PUTERI merangkumi rangkaian pakaian ringkas manakala koleksi “GUYS' VISION" berkonsepkan pakaian kasual untuk lelaki.

Kedua-dua koleksi pakaian gaya semula tersebut mendapat sambutan yang menggalakkan kerana keupayaannya dipadankan dengan mudah dengan pelbagai jenis aksesori berbeza, sesuai dengan masa dan usia dan menggamit inspirasi daripada kemapanan, sama ada bersama rakan-rakan mahu pun keluarga, digayakan untuk apa jua suasana. All for OOTD repeats!

Kerjasama Raya dengan WooFiziWoo

Untuk musim Hari Raya 2023 ini, koleksi istimewa FIZIWOO bersama AEON menggamit kenangan zaman kanak-kanak dengan motif bunga, hiasan yang elegan dan klasik secara inklusif di samping membawa warisan seni dan bangsa.

Koleksi ini menampilkan lima set bunga bersulam yang kompleks iaitu Chempaka, Orkid, Seri, Dahlia dan Ros.



Selain itu, setiap bahagian eksklusif koleksi FIZIWOO juga dihiasi dengan tanda tangan WooFiziWoo.

Bagi lelaki, Kurta Kandis dengan rekaan tradisional dengan garis leher bulat, kancing depan dan dua saku sampin, memiliki keselesaan dan kualiti yang menjadikan pemakainya segak di hari mulia ini.

Tersedia dalam 8 warna berinspirasi, Kurta Kandis ini dipasarkan pada harga RM159.00 sahaja.