,
Hiburan

Kongsi Tips Berumah Tangga Dengan Lelaki Duda, Watie Hanifiah Kata Isteri Perlu Ada Pemikiran Positif - “Kena Tahu Dulu Apa Yang Kita…”

Asyikin Mayudin
20/10/2024
02:55 MYT
Isteri kepada pelawak Shuib iaitu usahawan dan pempengaruh media sosial, Watie Hanifiah berkongsi tips berumah tangga dengan seorang lelaki berstatus duda.

Kunci utama

Menerusi perkongsian di Instagram, Watie memberitahu kunci utama dalam perkahwinan adalah kesabaran dan kena sentiasa beringat bahawa segala-galanya di dunia ini adalah milik Allah.

“Tips dia, kena tahu dulu apa yang kita pilih. Kalau itu adalah pilihan kita jadi kena banyakkan bersabar. Kalau ada benda terasa cepat-cepat baca selawat.

“Cakap dalam diri, ‘tak apalah dunia hanya pinjaman. Hidup, hati dan perasaan manusia ini Allah yang punya’.
“Kita nak fikir sangat pun satu masa Allah ambil nyawa kita dan suami, jadi tetap tak ada apa juga yang ditinggalkan,” kongsi Watie.

Pemikiran positif

Di samping itu, Watie juga menegaskan pentingnya para isteri untuk memiliki pemikiran positif agar dapat merasai kebahagiaan bersama suami.

“Kalau kita berfikiran baik, Insya-Allah ganjaran yang baik Allah beri. Tapi kalau nak fikir negatif, maknanya kita cari jalan gaduh, jalan bermasalah..apa yang kita dapat?

“Mood tak happy, hari-hari yang kita nak lalui pun kita takkan rasa gembira,” katanya lagi.

Jangan layan emosi

Menurut usahawan berusia 36 tahun itu, terasa hati dengan pasangan merupakan sesuatu perkara biasa namun tidak boleh terlalu melayan emosi tersebut.

“Selain itu, doa juga menjadi antara petua kebahagiaan hidup berumah tangga. Nak terasa tu boleh, tapi cepat-cepat pujuk hati dengan berkata,’tak apalah semua pun Allah punya.’ Dia boleh bagi, Dia boleh ambil.

“Yang penting kita kena selalu doa, minta dekat Allah. Semoga Allah beri kita rasa kasih, cinta, rindu dalam hati suami dan anak-anak..untuk kita dan begitu juga kita kepada mereka,” ujarnya.
Sekadar info, Shuib mendirikan rumah tangga bersama Watie pada 23 Jun 2023 lalu di Putra Glass Heights.

ARTIKEL BERKAITAN: Watie Bersyukur Shuib Tambah Duit Nafkah Lepas Kes Fattah-Fazura - “Walaupun Bini Tak Pernah Mengadu…”

ARTIKEL BERKAITAN: Ada Sebab Watie Lebih Suka Bercuti Bawa Anak-Anak - “Mummy Pula Hati Tisu, Dapat Mesej Begini Pagi-Pagi…”

ARTIKEL BERKAITAN: Shuib Buat Kejutan, Watie Hanifiah Menjerit Kegembiraan Dapat Sejambak Bunga Ros - “Selalu Dia Bagi Sekuntum, Tapi Kali Ini…”

ARTIKEL BERKAITAN: Watie Hanifiah Mengaku 6 Kali Bedah Hidung - "Dulu Pergi Sekolah Kena Ejek Fati Bawang"

Terdahulu, Shuib pernah mendirikan rumah tangga bersama penyanyi, Allahyarham Siti Sarah Raisuddin pada 2011 dan mereka dikurniakan empat cahaya mata.
Namun Allahyarham Siti Sarah meninggal dunia pada 9 Ogos 2021 kerana jangkitan Covid-19.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Tapis Pamer Kebahagiaan Di Sosial Media, Musim Artis Bercerai Buat Hati Syamel Gusar - "Kita Dah Didedahkan Dengan..."

gempak
20/10/2024
03:55 MYT
Pelantun lagu Hidup Dalam Mati itu berkata dia dan isterinya yang juga penyanyi Ernie Zakri juga pernah berdepan cabaran dalam perkahwinan sama seperti pasangan suami isteri lain.
Hiburan

Shahz Jaszle Hargai Pengorbanan Isteri - “Dia Cantik, Cukup Sempurna & Syukur Saya Miliki Wife Terbaik”

gempak
19/10/2024
07:55 MYT
Pelakon, Shahz Jaszle akui sangat menghargai pengorbanan isterinya, Nur Hanis Husna dalam menguruskan rumah tangga dan juga kerjayanya.
Viral

“Nafkah Kena Ikut Kemampuan Suami” - Madammu

gempak
19/10/2024
07:07 MYT
Usahawan kosmetik, Madammu berkongsi pendapatnya tentang pemberian nafkah daripada suami.
Hiburan

Neelofa Dedah Tak Pernah Beli Barang Dapur Guna Duit Sendiri - “Sewa Rumah, Bil Air & Api Semua Saya Tak Pernah Sentuh…”

gempak
18/10/2024
06:55 MYT
Pelakon dan usahawan, Neelofa berkongsi bahawa dirinya tidak pernah mengeluarkan wang untuk keperluan rumah sebaliknya perkara itu diuruskan oleh suaminya, Haris Ismail.
Hiburan

Watie Bersyukur Shuib Tambah Duit Nafkah Lepas Kes Fattah-Fazura - “Walaupun Bini Tak Pernah Mengadu…”

gempak
18/10/2024
05:09 MYT
Isteri kepada pelawak, Shuib iaitu Watie Hanifiah mendedahkan menerima nafkah yang lebih tinggi daripada suaminya berbanding dengan jumlah sebelum ini.
BorakSeeni