Kedatangan bulan Ramadan disambut penuh syukur oleh umat Islam di seluruh dunia.

Tidak sedikit yang memasang azam untuk lebih istiqamah dan berbuat kebaikan demi meraih pahala yang berlipat kali ganda dalam bulan penuh berkat ini.

Salah satunya adalah aktres cantik Laudya Cynthia Bella. Demi memastikan dirinya dapat memberi fokus terbaik sepanjang Ramadan, mantan isteri Engku Emran ini memberitahu para pengikut di Instagramnya, dia akan ‘berpuasa’ sepanjang sebulan ini.

Akaun Instagram yang memiliki lebih 35.8 juta pengikut itu kata Laudya akan dikendalikan ole pihak admin.

'Barangsiapa yang berpuasa pada bulan Ramadhan dengan penuh keimanan dan Ihtisab maka dosa-dosanya yang telah lalu akan diampuni.' (Hr Imam Al Bukhari dan Imam Muslim).

"InsyaAllah, During Ramadhan my Instagram will be running by a group admin (InsyaAllah, selama Ramadhan Instagram saya akan dijalankan oleh grup admin).

“See u soon yaaa.. Selamat ibadah teman temanku,"tulisnya seperti dilaporkan Kompas.

Bersama pesan tersebut, Laudya memuat naik foto selfie dirinya terlihat memakai pakaian serba hitam.

Pengumuman ‘meninggalkan sementara’ dunia media sosial yang dibuat pelakon cantik itu telah mendapat sambutan hangat dalam kalangan pengikutnya.

Selain ada yang meninggalkan pesan dan menyampaikan ucapan Ramadan, kemas kini terakhir yang dititip Laudya itu disukai lebih 100 ribu pengguna media sosial.