Laman Utama

Layak Untuk Demand Harga Bayaran, Adi Putra; “Saya Sudah Bekerja Lama Dalam Bidang Lakonan Dan Ada Value Added”

Shahrin Zulkifle
29/07/2022
12:00 MYT
“Saya sentiasa mahal”.
Itulah jawapan yang diberikan pelakon, Datuk Adi Putra ketika disoal tentang bayaran jika selepas ini ada pihak yang ingin memanggilnya berlakon.
Nama Adi Putra terus menjadi bualan selepas lakonannya menerusi filem Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan mendapat pujian ramai sehingga berjaya meninggalkan kesan kepada penonton.
Jelas Adi, dengan bakat dan kepakarannya yang dipersembahkan dalam sesebuah filem sehingga mendapat kutipan box office, tidak salah untuknya mengenakan bayaran yang ‘mahal’ setimpal dengan aksi yang akan dipamerkan.
“Mahal yang dimaksudkan itu dari segi komitmen yang saya berikan, sebabnya saya sudah bekerja lama dalam bidang lakonan dan ada value added (nilai tambah) dalam diri saya. Bila ada value added, saya tahu kepakaran saya di mana. Mahal pada saya itu bukan satu stigma, tetapi persoalannya adakah kita (pelakon) akan dihargai.
“Kalau ada yang berkata saya pelakon paling mahal, saya akan menjawab, saya dan rakan-rakan (pelakon) lain kami mempunyai nilai, bukan hanya saya seorang sahaja tetapi semua.
“Kami tahu dunia seni lakonan ini macam mana, kami menggunakan bakat dan kepakaran kami untuk mencari rezeki, jadi mengapa tidak kalau maharnya (bayaran) ditingkatkan.
“Pada saya demand untuk sesuatu perkara itu sangat penting supaya ada arah tuju. Bila seseorang itu sudah pada tahap mempunyai demand, bermakna dia sudah tahu apa yang diiginkan dalam kerjaya seninya. Apa-apapun bergantung kepada situasi ketika itu,” kata Adi ketika ditemui Gempak.
Selain filem Mat Kilau, Adi kini sibuk mempromosikan beberapa filem terbaru, antaranya Jerangkung Dalam Almari dan Air Force The Movie: Selagi Bernyawa yang kedua-duanya bakal ditayangkan pada Ogos.
Menyedari tahun 2022 merupakan tahun bertuah buatnya, pemilik nama Mohamed Hadi Putera Halim berkata, rezeki yang dikurniakan merupakan rezeki buat isteri dan keluarganya.
“Alhamdulillah, tahun 2022 adalah tahun yang indah, semua ini rezeki untuk isteri dan anak-anak saya serta ibu saya yang sentiasa menitip doa buat saya seawal penglibatan dalam lakonan. Tahun ini saya anggap tahun tuah buat mereka.
“Untuk saya sendiri, semua ini ialah aturan Allah, Dia mengatur secara molek untuk kerjaya seni saya pada tahun ini.
“Bila saya dimaklumkan, filem saya keluar secara back-to-back dan saya berasa terkejut, namun saya tetap berasa syukur atas nikmat dan rezeki yang diberikan,” ujar Adi.
BACA: Baru Payung Trailer, Netizen Tak Sabar Tunggu Air Force The Movie: Selagi Bernyawa
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.
Viral

Lelaki Berpakaian Wanita ‘Kantoi‘ Curi Baju Dalam

gempak
25/07/2024
04:01 MYT
Perbuatan seorang lelaki yang mencuri pakaian dalam di sebuah kawasan kejiranan berjaya dirakam melalui kamera litar tertutup (CCTV).
Hiburan

Adidas Mohon Maaf Pada Bella Hadid - "Kami Melakukan Kesilapan Yang Tidak Disengajakan"

gempak
25/07/2024
02:30 MYT
Syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas memohom maaf kepada supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid.