Terkini

Lelaki Ini Mesej 7 Individu Yang Berhutang Dengannya, Hanya 2 Beri Jawapan - “Dulu Berhutang Kita Terus Loan 100%, Time Bayar…”

Gempak
07/04/2024
04:55 MYT
Kisah memberi hutang kepada rakan dan kenalan merupakan satu isu yang kerap kali dibincangkan secara terbuka, khususnya menerusi platform-platform online.

Bayar hutang

Terbaharu, seorang pengguna Facebook berkongsi perbualan menerusi Whatsapp bersama rakannya yang diberi hutang suatu ketika dahulu.
Menerusi hantaran berkenaan, pengguna Facebook itu berpesan supaya tidak menjadi seperti dirinya, yang perlu mengemis bayaran balik daripada beberapa individu yang diberikan pinjaman.
“Jangan jadi pengemis hutang macam saya. Saya test tujuh orang yang hutang, dua orang sahaja reply. Itu pun seorang sahaja yang bayar dengan nilai 10 peratus dari hutang.
“Dua tahun ya, senyap. Dulu berhutang kita terus loan 100 peratus. Time bayar macam-macam alasan. Dia ingat dia saja nak raya kot.
“Pengajaran kepada semua, jangan bagi hutang dan berhutang sebab urusan ini susah nak settle. Dah kena follow up macam follow up client pula,” tulisnya.

Komen netizen

Meninjau ruangan komen, pengguna Facebook lain turut memberikan pendapat mengenai hal berkenaan:
Sumber: Facebook

ARTIKEL BERKAITAN: "Tahu Tiada Duit, Kenapa Berhutang?" - Dalam Pada Sensitif Dengan Sindiran, Ryzal Durian Kimchi Dedah Ada DM Minta Tolong Bayarkan…

ARTIKEL BERKAITAN: "Dijanji Bulan Bintang! Ramai Anak Muda Bawah 25 Tahun Berhutang Ah Long Juta-Juta Ringgit, Muflis" - Hafiz Mahamad

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Ustaz Don Beri Penjelasan Berkenaan Isu Hari Tasyrik - “Saya Mohon Maaf Sebab Menjawab Dalam Keadaan Mengelirukan”

gempak
19/06/2024
05:25 MYT
Pendakwah terkenal, Ustaz Don Daniyal tampil memberikan penjelasan berhubung kenyataan yang mengelirukan mengenai berpuasa di hari Tasyrik.
Berita

Hasrat Balik Raya Tak Kesampaian, Lelaki Maut Dirempuh Ketika Rehat Tepi Jalan

gempak
16/06/2024
09:57 MYT
Seorang lelaki tidak sempat pulang ke kampung halamannya di Kampung Bertam, Gua Musang untuk menyambut Hari Raya Aidiladha apabila maut dalam satu kemalangan membabitkan sebuah lori dengan motosikal di Kilometer (km) 25, Jalan Lipis- Benta pada Ahad.
Berita

Di Indonesia, Ada Yang Sudah Raya & Solat Aidiladha Hari Ini

gempak
16/06/2024
04:47 MYT
Pemerintah Indonesia sebelum ini memutuskan Hari Raya Aidiladha jatuh pada 10 Zulhijjah 1445 H atau pada Isnin, 17 Jun 2024 (esok).
Berita

Ambang Hari Raya Aidiladha, Ini Jangkaan Jumlah Kenderaan Guna Lebuh Raya Utama!

gempak
15/06/2024
12:55 MYT
Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) menjangkakan jumlah kenderaan di Lebuhraya Utara-Selatan, Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan Lebuhraya Pantai Timur (LPT) 1 dan LPT2 meningkat sehingga 2.52 juta sempena perayaan Hari Raya Aidiladha pada 17 Jun ini.
Viral

Dua Individu Kantoi ‘Berasmaradana’ Atas Jalan Raya? Netizen: “Tak Panas Ke?”

gempak
19/05/2024
01:55 MYT
Rakaman dua individu yang didakwa melakukan hubungan intim di atas jalan raya meraih pelbagai reaksi daripada wargamaya.