Pelakon Nur Risteena menzahirkan rasa tidak puas hati terhadap perkhidmatan Malaysia Airlines kerana ‘menghilangkan’ bagasi miliknya.

Risteena menerusi kemas kini di Instagram berkata, dia menyedari tentang perkara itu selepas kesemua kakitangannya berjaya menuntut semula bagasi setibanya di lapangan terbang Senai, Johor.



“Kepada Malaysia Airlines, saya dah banyak bertolak ansur dengan servis kamu. Namun, kali ini sudah berlebihan. Kali ini apa alasan kamu? Kenapa bagasi saya boleh tiada? Tolong jawab. Sudah beratus kali saya telefon tetapi tiada jawapan. Ini bukan bahan lawak.

“Saya checked-in bagasi saya bersama kakitangan tetapi kenapa bagasi mereka ada, bagasi saya tiada? Pasport saya dalam bagasi dan saya perlu ke Singapura bagi menghadiri acara di sana. Boleh tak pihak kamu periksa status bagasi saya? Kenapa susah sangat nak periksa? Barang berharga dalam bagasi tu. Servis yang sangat teruk,” tulisnya.

Risteena menambah, dia sudah pun menempah kereta sewa untuk ke Singapura. Namun, disebabkan ketiadaan pasport, dia tidak boleh bergerak ke destinasi tepat pada waktunya.

“Paling teruk, Lapangan Terbang Senai tidak memberi sebarang status dan saya perlu tunggu sehingga petang. Adakah mereka menjangkakan saya perlu tunggu di lapangan terbang sehingga petang menunggu mereka periksa (status bagasi)?

“Kemudian, petang nanti baru boleh bagi jawapan status bagasi. Jika bagasi masih di Kuala Lumpur, baru mereka aturkan penerbangan seterusnya dan saya perlu tempah kereta sekali lagi dan baru saya boleh ke Singapura.

“Saya perlukan Penerbangan Malaysia bertanggungjawab atas kerugian dan perbelanjaan ketika isu ini berlaku,” katanya.

BERITA TRENDING: Sempena Hari Asyura, Isa Khan Bawa Risteena Ziarah Pusara Arwah Bapa - “Semoga Syurga Tempat Kita..."

Meninjau ruangan komen, ramai dalam kalangan netizen yang mempersoalkan tindakan Risteena meletakkan pasport dalam bagasi.

“Kenapa pasport masuk bagasi? Pasport macam kad pengenalan, perlu bawa ke mana-mana. Ketika saya di Amerika Syarikat untuk belajar, saya bawa pasport ke mana-mana, masuk dalam poket.

“Nasihat ini daripada kawan yang pernah belajar di luar negara. Polis di sana secara rawak akan memeriksa sesiapa yang mereka rasa mencurigakan, tidak kira lokal atau orang luar,” tulisnya.