Pelakon Amyza Aznan enggan melatah apabila ada dalam kalangan netizen difahamkan cuba mengungkit semula kisah silamnya ketika era 1990-an.

Amyza dalam pada itu mengulas mengenai kiriman mesej yang dihantarkan oleh seorang pengguna, mendakwa ternampak suaminya bersama seorang wanita lain.

"Hyy... Haritu mak saya ada cakap time mak saya kerja perfume mak saya nampak hubby awak dengan b*tina lain..." tulis pengguna itu.

? love you b... forever ? Alaaaaaa kumbang bukan seko. Hahahaaa Eh ...tu kumbang lantak la. Beli kan perfume je pon,sebab pompuan tu BUSUKS!biasa la binatang yg kuat menyondol ninkan BUSUK. Alahhh anggap je la husband i SEDEKAH kat dia. ??

A post shared by KAAIA (@amyzaaznankaaia) on


Namun, ini pula reaksi Amyza; "Love you B. Forever! Ala kumbang bukan sekor. Belikan perfume je pun, sebab perempuan tu busuk! Biasalah binatang yang kuat menyondol ni kan busuk. Alah, anggap je lah husband I sedekah kat dia."

Bagaimanapun, posting itu mencetuskan tanda tanya dalam kalangan peminatnya akan kebenaran kiriman gosip berkenaan.

"Ala tahun 90-an mana ada video. Kisahnya mak dia throwback kat anak-anak pula. Sian si sondol tu, nanti anak-anak dia tahu pula sejarah mak dia pernah menyondol suami orang.

"Nasib 90-an tu tak secanggih sekarang. Kalau tak si tukang sondol tu 7 keturunan tak habis malu," tambah Amyza.

Entri Amyza antara lain mendapat respon daripada pelakon Faye Kusairi yang menganggap perkara itu melucukan.

Netizen juga memuji pendirian Amyza untuk tidak terus melatah ketika diasak kiriman mesej sedemikian.

Amyza dan Khairil berkahwin pada tahun 2004 dan telah dikurniakan tiga cahaya mata, Andre, 14, Adrian, 11, dan Ayden, 5 tahun.