Nama Matty Healy, vokalis kumpulan The 1975 ‘panas’ sejak beberapa hari lalu, berikutan isu bercium mulut dengan gitaris kumpulan tersebut sewaktu mengadakan persembahan di Good Vibe Festival 2023.

Kelakuan berani mati lelaki asal Hendon, United Kingdom itu tidak hanya bermula di pentas Malaysia, malah turut berlaku di beberapa negara persinggahan kugirannya sebelum ini.

Berikut merupakan hal-hal jijik yang dilakukan Matty dan menerima kritikan negatif dalam kalangan peminat dan juga netizen.

Hisap rokok, raba diri sendiri

Bayangkan jika ada antara peminat The 1975 yang membawa anak-anak untuk menonton band berkenaan. Matty tidak hanya merokok, malah turut meraba alat sulitnya tanpa rasa segan silu Ketika membuat persembahan.

Daging mentah

Selain memegang alat sulit dan merokok ketika mengadakan persembahan, Matty turut berkelakuan aneh dengan meratah daging mentah di atas pentas. Kenapa dia berbuat demikian? Tiada siapa pun tahu.

Hisap ibu jari peminat

Ketika konsert jelajah The 1975 bermula di United Kingdom, Matty kembali berperangai aneh. Sewaktu mengadakan persembahan di Brighton, seorang peminat bernama Kayleigh memuat naik video memperlihatkan lelaki berkenaan menghisap ibu jarinya. Ew!

Pengawal keselamatan pun kena cium!

Tidak hanya gitaris, malah seorang pengawal keselamatan juga turut dicium oleh Matty ketika mengadakan persembahan di Denmark.

Pijak bendera Korea Selatan

Perangai buruknya tidak terhenti di situ. Matty turut mencuit rasa marah dalam kalangan netizen apabila memijak bendera Korea Selatan pemberian peminat negara itu sambil bergambar di depan cermin. Matty kemudian memadamkan gambar tersebut tanpa meminta maaf.

BACA: Biadab Di Malaysia, Penganjur Festival Batalkan Persembahan The 1975 Di Indonesia

BACA: Good Vibes Festival 2023 Dibatalkan Serta Merta, Penganjur Cari Kaedah Terbaik Untuk Bayar Ganti Rugi - “Kami Mohon Maaf Kepada…”​