,
Laman Utama

Mariah Carey Sudah Suntik Vaksin COVID-19, 'Kesan Sampingannya' Akan Buat Anda Melopong!

Amri Hassan
05/04/2021
03:20 MYT
Penyanyi popular antarabangsa Mariah Carey antara selebriti Hollywood yang sudah mendapatkan suntikan pertama vaksin COVID-19.
Berkongsi pengalamannya di laman sosialnya, Carey, 52, tenang ketika menjalani prosedur terbabit.
Kata diva yang popular dengan lagu My All itu dia teruja namun pada masa sama gementar sambil melihat petugas keselamatan menyediakan alatan untuk suntikan tersebut.
"Mereka sedang menjelaskan kepada saya. Rasa teruja dan gementar sedikit untuk mendapatkan suntikan ini.
"Ini mungkin mengganggu mereka daripada melakukan tugas-tugas mereka tetapi kamu pun tahu, saya akan bercakap dan tidak mahu memikirkannya sangat," katanya dalam video berkenaan.
Bagaimanapun, ketika mula disuntik Carey mulai gelisah dan cuba ditenangkan petugas perubatan hingga akhirnya penyanyi itu menjerit.
Selorohnya; "Kesan sampingan vaksin; G6."
G6 merujuk kepada kod muzik yang tinggi dalam julat vokal seseorang penyanyi. Kod G6 merupakan notasi muzik yang sinonim dengan Carey sepanjang kariernya.
Dalam pada itu, Carey turut berpesan kepada orang ramai agar terus berjuang menentang pandemik bahaya ini.
"Daripada posting terawal lagi ketika saya mencuci tangan bersama (kedua-dua anak kembar berusia sembilan tahun) Roc dan Roe di New York, cuba untuk menggalakkan orang ramai agar kekal selamat.
"Kita masih dalam 'perang' melawan virus ini. Saya mengharapkan yang terbaik dan menggalakan anda semua untuk melakukannya (suntikan vaksin)," tambahnya.
Antara selebriti Hollywood lain yang sudah mendapatkan suntikan pertama vaksin COVID-19 ialah Ryan Reynolds, Blake Lively, Arnold Schwarzenegger, Judi Dench, Martha Stewart dan Sharon Stone.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hollywood

Tom Holand Sah Kembali Jadi Spider-Man: “Saya Tidak Sabar”

gempak
24/10/2024
03:45 MYT
Tom Holand akhirnya mengesahkan akan kembali bermain dalam saga ke empat Marvel yang cukup ikonik dengan dirinya, Spider-Man.
Hiburan

"Saya Sendiri Rasai Pengalaman" - Ella Puji Rawatan Hormon Skyhill Clinic, Tak Mustahil Diiktiraf Malaysia Book Of Records!

gempak
23/10/2024
18:30 MYT
Penyanyi Ella berkongsi pengalamannya menjaga dan melakukan rawatan hormon di Skyhill Clinic sejak beberapa tahun lalu.
Nusantara

Bekas Vokalis Nidji, Giring Dilantik Timbalan Menteri Kebudayaan Indonesia

gempak
22/10/2024
23:50 MYT
Bekas penyanyi Nidji iaitu Giring Ganesha dilantik sebagai Timbalan Menteri Kebudayaan dalam Kabinet Merah Putih di bawah pimpinan Presiden Prabowo Subianto.
Hiburan

"Habis GV9 Saya Balik Ke Singapura..." - Hazrul Nizam Lancar Lagu Rawan Selepas 21 Tahun Tanpa Lagu Solo

gempak
22/10/2024
15:55 MYT
Penyanyi Hazrul Nizam mengambil keputusan tampil dengan single baharu selepas kali terakhir membawakan lagu Kaulah Segalanya kira-kira 21 tahun lalu.
Hiburan

Bunga Isme Mengaku Sudah Berkahwin Pada Tahun Lepas! - "Alhamdulillah, Kami ..."

gempak
22/10/2024
09:37 MYT
Penyanyi rap, Bunga Isme, akhirnya mengaku telah mendirikan rumah tangga bersama komposer dan penulis lirik Amzar Sabri.
BorakSeeni