Laman Utama

"Masa Melangkah Keluar, Kena Matahari, Rasa Macam Wow Hidup Baru" - Nad Zainal

Amri Hassan
24/12/2022
14:51 MYT
Biarpun masih lemah dan termengah-mengah, pelakon Nad Zainal menunaikan janji untuk bersama-sama dengan peminatnya dalam sesi siaran langsung TikTok pada malam Sabtu.
Dalam sesi terbabit, Nad berkongsi keadaannya terkini selain berkongsi momen-momen sepanjang menerima rawatan akibat pendarahan paru-paru selama sebulan.
Malah, Nad turut berkongsi reaksi kedua-dua anaknya apabila dibenarkan keluar dari hospital.
"Sudah tentu mereka gembira. Ibu bapa saya datang terlalu awal sebelum saya dibenarkan keluar hospital.
"Saya minta izin hospital untuk berjalan keluar ke kereta, saya nak tengok anak-anak saya. Pertama kali saya boleh berjalan, saya keluar ke kereta saya nampak Som, saya boleh nampak dari dalam kereta dia senyum, nampak gigi penuh.
"Masa dalam wad, dia sakit gusi sebab nak sembuh gigi. Dia tunjuk mommy dia, boleh nampak dia sebut mommy mommy mommy!
"Masa melangkah keluar, kena matahari. Dia macam wow hidup baru macam tu lah. Sebulan tak jumpa anak, boleh jadi gila," ujarnya.
Kata Nad, perkara yang terjadi kepadanya adalah pengalaman yang tidak dapat dilupakan, sekali gus berterima kasih kepada semua pihak yang mendoakan kesejahteraannya.
"Selama sebulan di hospital adalah pengalaman bermakna dan tak akan dapat saya lupakan. Ia membuatkan saya lebih menghargai kehidupan dan akan lebih berhati-hati.
"Saya akan selalu melakukan pemeriksaan kesihatan selain nak hargai semua makanan. Tak mahu buang-buang dah. Nanti kita cerita selebihnya.
"Sekarang ini saya cuma nak kongsikan keadaan saya. Apa yang terjadi sepanjang saya jalani rawatan akan saya kongsikan nanti," katanya.
Ditanya adakah dirinya bakal berehat daripada berlakon dalam sesuatu tempoh masa, Nad akui dia harus mendengar nasihat daripada keluarga dan kawan-kawannya.
"Tapi saya nak nak cakap sangat, saya ik workaholic, mungkin akan buat benda lain sebelum mula berlakon. Berlakon ni kita shoot selalunya jangka masa panjang. "Jadi kalau boleh saya nak rehat dulu paru-paru saya ni, tak nak duduk lagi hospital sebulan lagi.
"Kawan-kawan, papa mama kata jangan kerja. Saya tak nak melawan, Allah dah bagi warning," ujarnya.
Terdahulu, Nad dimasukkan ke Hospsital Pakar KPJ Ampang Puteri, Kuala Lumpur, sejak 20 November lalu akibat jangkitan kuman pada paru-paru.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Sathia Syukur Semakin Pulih Selepas Diserang Angin Ahmar - “Belum Boleh Pandu Kereta, Kaki Kanan Tak Kuat Sepenuhnya”

gempak
25/07/2024
06:55 MYT
Pelawak veteran, Sathia bersyukur keadaan kesihatannya sudah beransur pulih selepas dimasukkan ke hospital selepas terkena serangan angin ahmar ringan 16 Julai lalu.
Sukan

Selepas Hampir Sebulan, Jasad Pemain Badminton China Masih Disimpan Di Hospital Yogyakarta

gempak
25/07/2024
01:30 MYT
Jasad pemain badminton China, Zhang Zhi Jie, yang meninggal dunia di geloanggang sewaktu dalam perlawanan Kejohanan Remaja Asia di Yogyakarta, Indonesia, pada 30 Jun lalu, sehingga kini masih belum dituntut oleh pihak keluarganya.
Hiburan

Michael Ang Tak Ada Komen Isu Langgar Kontrak, Biar Peguam Selesaikan Isu

gempak
24/07/2024
08:55 MYT
Penerbit dan pengarah, Michael Ang menyatakan dia tidak mempunyai sebarang komen berkaitan tindakan saman yang bakal diambil terhadap dirinya.
Viral

Jennifer Coppen Nafi Dali Wassink Kemalangan Akibat Mabuk, Bertengkar Sebelum Kejadian… Kongsi Pesanan Terakhir Suami

gempak
22/07/2024
15:55 MYT
Jennifer turut menafikan dakwaan yang dia dan Dali bertikam lidah sebelum kejadian tersebut.
Hiburan

Tak Mahu Ulas Tentang Isu Rumah Tangga, Mawar Rashid Mahu Fokus Besarkan Anak

gempak
21/07/2024
23:58 MYT
Pelakon Mawar Rashid, 29, tidak mahu membahaskan mengenai bekas suami, Raf Yaakob, 39, selepas berpisah pada November tahun lalu kerana bimbang timbul salah faham antara mereka berdua.