Hiburan

“Memang Dia Tak lahirkan Aku Tapi Suami Aku, Eh Tak Yah Ulang Banyak Kali Lah” – Isteri Atu Zero

Mya Amri
13/05/2019
07:05 MYT
Isteri pelawak Atu Zero, Shafeeqa Johari berpesan agar menghormati ibu mentua sama seperti ibu sendiri.
Shafeeqa memberitahu perkara itu menerusi kemas kini terbaru akaun Instagramnya sempena hari ibu semalam.
“Mentua ku… Memang dia tak lahirkan aku, tapi dia lahirkan suami aku… Eh tak yah ulang banyak kali lah.
“Hormat... Itu pasti, tanggungjawab suami jangan kita pertikaikan. Biarpun aku ni sepatah haram pon tak faham kalau berbual ngan dia.
“Kena ada translato. Apa yang kau rasa, mentua mu pun kena rasa. Sebab yang berikan itu adalah suami mu yang dia lahirkan... Semoga anak-anak ku ambil contoh yang baik dari kami,” tulisnya.

Happy mother’s day... untuk atok walau pon xde ig tp ak nk seluruh dunia tahu yg dia jaga ak dr kecik. So xyah lah org duk igtkan ak yg atok jaga aku sbb kenangan ak ngan atok lebih dari sejarah hang tuah di muzium melaka. Semoga allah berikan atok kesihatan yg baik.... kawan bertekak aku,@khadijahabusahil hardworking woman. Pasal duit mmg aku xde masalah dari aku kecik. Ak mmg x pernah hidup susah... sbb mak aku.. mak aku yg bekerja memerah keringat dia nak besar kan ak dgn perfect. Tp ak mmg suka cari gaduh ngan mak aku ni. Kuat melawan aku ni... tp dlm doaku tidak pernah ak lupa dia adalah ibu kandung ku... #kamibokittalovers mertua ku... mmg dia x lahirkan ak, tp dia lahirkan suami ak.. eh x yah ulang banyak kali lah... hormat... itu pasti.. tanggungjawab suami jangan kita pertikaikan... biarpon ak ni sepatah haram pon x faham klo berbual ngan dia. Kene ada translator ?.. ap yg kau rasa, mertua mu pon kena rasa. Sbb yg berikn itu adalah suamimu yg dia lahirkan... semoga anak2 ku ambil contoh yg baik dari kami..

A post shared by Shafeeqa Johari (@shafeeqajohari) on

Selain itu, Shafeea juga tidak ketinggalan mengimbas kembali kenangan bersama atuk selain berterima kasih kepada ibunya kerana membesarkannya dengan penuh kasih sayang.
“Happy Mother’s Day... Untuk atok walaupun tak ada ig tapi aku nak seluruh dunia tahu yang dia jaga aku dari kecik.
“So tak yah lah orang duk ingatkan aku yang atok jaga aku sebab kenangan aku ngan atok lebih dari sejarah hang tuah di muzium Melaka.
“Semoga Allah berikan atok kesihatan yang baik, kawan bertekak aku, @khadijahabusahil hardworking woman.
“Pasal duit memang aku tak ada masalah dari aku kecik. Aku memang tak pernah hidup susah sebab mak aku.
“Mak aku yang bekerja memerah keringat dia nak besarkan aku dengan perfect. Tapi aku memang suka cari gaduh ngan mak aku ni.
“Kuat melawan aku ni tapi dalam doaku tidak pernah aku lupa dia adalah ibu kandung ku. #kamibokittalovers,” coretnya.
Atu dan Shafeeqa telah berkahwin pada 8 Februari 2016 di kediaman wanita itu di Batu Pahat, Johor.
Mereka telah dikurniakan dua cahaya mata, Sumayyah, 3, dan Sharif Salahuddin yang dilahirkan pada 20 April lalu.
Foto: Instagram @shafeeqajohari
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Sathia Syukur Semakin Pulih Selepas Diserang Angin Ahmar - “Belum Boleh Pandu Kereta, Kaki Kanan Tak Kuat Sepenuhnya”

gempak
25/07/2024
06:55 MYT
Pelawak veteran, Sathia bersyukur keadaan kesihatannya sudah beransur pulih selepas dimasukkan ke hospital selepas terkena serangan angin ahmar ringan 16 Julai lalu.
Hiburan

Dakwaan Harith Iskander Berlaku Curang, Bekas Isteri Pilih Untuk ‘Tutup Buku’ - “Apa Yang Penting, Kami Memaafkan Antara Satu Sama Lain”

gempak
25/07/2024
06:25 MYT
Susulan pengakuan pelawak Harith Iskander yang mengakui rumah tangga retak akibat kesilapan sendiri mengundang pelbagai spekulasi netizen yang ada antaranya mendakwa ia kemungkinan melibatkan kecurangan.
Hiburan

Sembang Main Judi Di Podcast, Shuib Mohon Maaf - "Memang Tak Manis Buka Aib Sendiri"

gempak
24/07/2024
12:25 MYT
Pelawak popular, Shuib mengaku khilaf dan memohon maaf atas ketelanjuran berkongsi kisah silamnya yang pernah terbabit dalam aktiviti perjudian sehingga mengalami ketagihan.
Berita

Kes Pelawak & Isteri Ditahan Didakwa Sebar Maklumat Dalaman, Polis Sedang Lengkapkan Kertas Siasatan

gempak
07/07/2024
23:55 MYT
Polis sedang melengkapkan kertas siasatan membabitkan pelawak serta isterinya yang ditahan sebelum ini berhubung penyebaran maklumat dalaman berkaitan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam di aplikasi Telegram.
Hiburan

Pelawak, Isteri Direman, Bantu Siasatan Kes Sebar Maklumat Dalaman Polis

gempak
02/07/2024
09:23 MYT
Pelawak serta isterinya direman dua hari bermula hari ini, bagi membantu siasatan tentang penyebaran maklumat dalaman berkaitan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam, di aplikasi Telegram.