Penerbit Michael Ang tampil menyuarakan pendapat mengenai cadangan menjadikan selebriti sebagai frontliner bagi diberi vaksin lebih awal.

Bagi Michael, 46, pelajar sekolah dan pekerja yang bekerja di pusat membeli-belah serta pasar adalah individu yang layak untuk didahulukan.

Katanya, selebriti kerap melakukan ujian calitan atau swab test bagi memenuhi syarat wajib sebelum memulakan penggambaran baru.

"Salam semua! Terbaca ni tadi! Tepok kejap lagi kita semua akan kena hencap dan 'di-anjingkan'!

"Bagi aku la, vaksinkan dulu pelajar tu dan yang kena kerja kat pasar, kat pusat membeli-belah, tempat makanan.

"Saya rasa diorang lagi penting kot! Kita artis ni sabar saja la buat Covid test tu! Artis kan setiap kali kena cucuk dapat duit sebab ada program baru kena cucuk kan.

"Jadi bertabahlah tak payah la nak minta potong barisan! Sekian terima kasih dan sekadar pendapat saya saja okey!" tulisnya di Instagram (IG), semalam.



Dalam pada itu, pengarah drama Marry Me Senorita menyatakan golongan selebriti tetap akan menggunakan pengaruh meluas mereka bagi menyebarkan kebaikan vaksin.

Tambahnya, sikap saling membantu itu perlu dilakukan bagi mencegah wabak Covid-19.

"Kalau tak dapat vaksin pun artis Malaysia akan tetap guna pengaruh kita untuk suruh rakyat cepat-cepat ambil vaksin tu!

"Itulah yang harus dilakukan oleh rakyat Malaysia! Kita tolong kita selamat gitew!" tulisnya lagi.

Menjengah di ruangan komen, rata-rata rakan artis sebulat suara bersetuju dengan pendapat Michael.

"@missmimilana: Kali pertama saya setuju dengan awak, Mike!

"@nad.zainal: Setuju.

"@zarinazainoordin: Dah diberi kelonggaran untuk penggambaran dah cukup Alhamdulillah..

"@yasminhani: Sangat setuju dengan awak. Guru, pelajar, pemandu pengangkutan awam dan lain-lain lagi," antara respons yang diterima.

Sebelum ini, sebuah portal hiburan melaporkan tentang cadangan daripada Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) kepada kerajaan untuk mempertimbangkan suntikan vaksin diberikan dahulu kepada golongan selebriti.