Menyambut ulang tahun ke-30, Persatuan Pereka Rasmi Malaysia (MODA) telah mengadakan acara menandatangani buku mereka berjudul Malaysian Fashion - A Journey in Colour yang diadakan di kedai Bookxcess Lalaport, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Acara tersebut adalah sebahagian daripada aktiviti berterusan yang dianjurkan oleh MODA untuk meraikan ulang tahunnya dan memberi penghormatan kepada kreativiti, semangat, dan dedikasi ahlinya yang merupakan beberapa pereka fesyen terkemuka Malaysia.

Tandatangan pereka terkemuka dalam satu buku

Malaysian Fashion - A Journey in Colour buku meja kopi ialah pameran menakjubkan pereka fesyen paling berbakat di Malaysia. Dipenuhi dengan ilustrasi dan reka bentuk yang menakjubkan. Buku ini memberikan pandangan yang menarik tentang perjalanan setiap pereka, dan kisah unik, perjuangan dan kejayaan mereka.

Malaysian Fashion - A Journey in Colour mesti dimiliki oleh sesiapa sahaja yang menghargai seni fesyen, dan reka bentuk kerana ia adalah barangan pengumpul sebenar untuk pecinta fesyen Malaysia.

Hanya 10 naskhah eksklusi

MODA juga menyediakan peluang sekali seumur hidup untuk peminat memiliki salinan edisi terhad buku yang sudah bertanda tangan dengan harga RM333 setiap satu. Terdapat hanya 10 naskhah buku eksklusif ini dan setiap salinan ditandatangani sendiri oleh pereka yang diketengahkan seterusnya menjadikannya harta karun untuk dimiliki.

Di samping menandatangani buku, acara itu menampilkan lelongan senyap 26 ilustrasi berbingkai A3 yang dihasilkan oleh pereka yang ada di dalam buku. Tafsiran unik dan berwarna-warni dari ilustrasi matahari pereka ini adalah satu-satunya karya yang tidak akan dilepaskan oleh pengumpul.

Untuk menyertai lelongan itu, anda perlu mengimbas kod QR dan membuat bidaan, bermula pada RM399.90 untuk setiap karya seni. Memandangkan bidaan tamat pada 31 Mac 2023, semua orang digalakkan untuk melawat BookXcess Lalaport untuk peluang melakukan bidaan untuk karya seni pereka kegemaran mereka.

Melawat pameran MODA

Di samping itu, ciptaan pereka MODA dipaparkan di BookXcess Lalaport selama sebulan, dari 21 Mac hingga 19 April 2023. Para hadirin digalakkan untuk melawat pameran dan mengimbas kod QR pereka untuk mengetahui lebih lanjut mengenainya dan untuk mendapatkan maklumat lanjut pada koleksi mereka.

Misi MODA adalah untuk memupuk kerjasama, mempromosikan inovasi dalam industri, menerima teknologi untuk berinovasi dan bekerjasama, serta memulakan advokasi, bertujuan untuk meningkatkan kesedaran dan mempengaruhi norma industri.

Dana yang diperoleh melalui jualan buku dan lelongan akan menyokong inisiatif ini untuk memperkasakan kemajuan dalam industri fesyen dan kreatif.

Sertai MODA dan raikan 30 tahun permandangan fesyen Malaysia yang rancak dan pelbagai cerita, dengan pelbagai paparan kreatif oleh pereka MODA sebagai latar belakang instagram anda yang indah.

Dapatkan salinan buku anda yang eksklusif dan ditandatangani, membida karya seni yang unik dan menyumbang kepada projek seni kolaboratif besar-besaran. Jangan lepaskan peluang luar biasa ini untuk menyokong pereka berbakat Malaysia dan memiliki sekeping sejarah fesyen. #SupportLocal.