Perkongsian video yang dibuat pelakon Abby Abadi berjaya menarik perhatian netizen.

Menerusi perkongsian video tersebut, Abby bersama keluarga besarnya sedang menjamu selera di sebuah restoran steamboat.

Yang lebih menarik perhatian apabila ada kelibat menantu sulungnya, Ahmad Aslam yang turut meluangkan masa bersama keluarga besar mereka.

Menerusi hantaran di media sosial, Abby meluahkan rasa syukur kerana masih diberi peluang untuk mengatasi ujian-ujian hidup yang mendatang.

“Bukan untuk menang, kalah. Tapi tentang bagaimana mengatasi ujian-ujian yang Allah hadirkan agar kasih sayang kerananya takkan terus terpadam.

A post shared by abbyabadi_112 (@mamayebbyyabadi)

“Alhamdullillah masih ada kesempatan Terima Kasih Allah untuk segalanya,” tulisnya.

Komen netizen

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen memuji dan gembira melihat keluarga tersebut.

“Alhamdulillah.Keluarga ini sedang berjuang untuk berdamai dengan takdir.Dan tidak semua manusia dapat lakukan. Mereka berjaya kerana mereka sentiasa cuba bersatu bersama-sama.

“Seronok tengok family kak Abby happy bercuti sama-sama, kekalkan begini. Cari yg positif-positif je dalam hidup kan kak.

“Di context sebagai seorang ibu ayah, kalau anak perempuan kita dah dinikahi oleh seorang lelaki, insha allah kita redha dgn takdir. Berbanding kalau ke hulu ke hilir dipergunakan tanpa ikatan yg sah,” komen beberapa netizen.

Berita Trending: Umisya Kongsi Hikmah Disebalik Berpoligami

Terdahulu, nama Marissa sehingga hari ini menjadi bualan ramai disebabkan kahwin dengan Ahmad Aslam tanpa pengetahuan keluarga di Songkhla, Thailand pada 27 Disember tahun lalu.

Bukan sahaja keluarga, pernikahan mereka berlangsung ketika Misya sedang menunaikan umrah.

Namun kemelut itu berakhir selepas Aslam tampil bertemu dengan keluarga mentuanya awal Aidilfitri lalu bahkan Abby juga sudah reda menerima ketentuan takdir.

Berita Trending: Abby Abadi Dedah Anak-Anaknya Berkulit Putih Sebab Tak Main Panas, Duduk Dalam Aircond 24 Jam

Berita Trending: Abang Tesla Tanya, Kenal Marissa Atau Tidak? Ini Jawapan Umisya…

Korang dah tengok filem pilihan nombor satu di GSC, The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.