Tahun 2021 memang mencabar untuk ramai orang. Tapi musim cuti dah tiba. Jom ambil masa untuk luangkan masa dengan keluarga. Macam mana? Jom Gempak tolong cadangkan!

1. Masak sama-sama

Cuba set satu masa sesama anggota keluarga untuk berkumpul dan menikmati makan malam atau sarapan bersama-sama. Nak lagi best, korang beli lauk dan masak bersama-sama.

Mungkin mustahil untuk makan tengah hari memandangkan ada yang perlu bekerja. Tapi nanti sambil-sambil makan tu, bolehlah bersembang dan bercerita.

2. A day out

Sekali dalam sebulan, apa kata cuba cari satu masa misalnya hujung minggu untuk keluar bersama-sama bercuti, berkelah atau beriadah. Pergi ke lokasi yang belum pernah korang kunjungi, confirm seronok!



3. Detoks media sosial

Pernah tak korang cuba letak telefon pintar kat tepi dan luangkan masa bersama keluarga? Cuba buat! Detoks media sosial ni nescaya mampu mengeratkan lagi silaturrahim sesama ahli keluarga.

4. Kemas rumah sama-sama

Mungkin ramai yang masih ragu-ragu untuk keluar dari rumah, sama ada untuk makan atau beriadah. Tapi, di rumah pun ada banyak aktiviti bersama keluarga yang boleh dilakukan bersama-sama seperti kemas rumah!

Mengecat, mencuci, menyapu, buang sampah, ubah susun letak perabot dan banyak lagi yang boleh dibuat dengan ahli keluarga korang.

Selain kediaman lebih bersih, kemas dan berwajah baharu sebelum melangkah ke tahun baharu 2022, korang juga boleh mengeluarkan peluh dan mengeratkan hubungan satu sama lain.



5. Lepak kat rumah sambil layan filem di Disney+ Hotstar!

Korang boleh strim filem-filem terbaharu seperti Hawkeye, The Free Guy, Snowdrop (yang ada kemunculan Jisoo Blackpink) dan The Book of Boba Fett (ditayangkan pada 29 Disember).



Adakah korang pelanggan pek Movies Astro? Kalau ya, Disney+ Hotstar sudah tersedia dalam pakej langganan anda!

- Aktifkan je tanpa sebarang caj tambahan dan mula strim!
- Pergi ke www.astro.com.my/Disney dan ikut langkah mudah untuk aktifkan

Macam mana nak tahu ada pek Movies? Senang je. Cuba tengok anda ada tak saluran 411-416? Kalau ada, anda memang pelanggan pek Movies.

Lagi satu cerita best, Disney+ Hotstar akan tiba ke Ultra Box hujung tahun ni! So, lepas ni boleh strim Disney+ Hotstar kat TV tanpa perlu Smart TV lagi!



Tiada Disney+ Hotstar? Dapatkan dengan pek Movies baru Astro
- Hanya daripada RM3.17 sehari
- Anda akan dapat akses ke aplikasi Astro GO, Disney+ Hotstar dan HBO GO SEMUA dalam satu pakej
- Lagi jimat dan lagi mudah kalau nak bandingkan beli asing-asing
- Layari www.astro.com.my untuk info lanjut (free sebulan kalau sign up online sekarang)