Pelakon Syafiq Kyle mengakui enggan melayan gosip atau pertanyaan tanpa asas berkenaan hubungannya dengan aktres Mimi Lana yang dituduh netizen sudah ‘berakhir’.

Syafiq berkata, mungkin hal seperti ini boleh diberi perhatian ketika zaman mudanya tetapi menganggap hal itu sebagai satu hal yang tidak berfaedah.

“Kadang-kadang kalau jadi macam ni, bukan saya tak nak jawab tapi saya jadi malu. Saya segan. Kita bukan bercinta umur 12 tahun. Esok lusa nak kahwin dah ni, lepas tu nak layan benda-benda macam tu lagi.

“Mungkin lima tahun lepas saya boleh layan benda macam ni tapi sekarang dia jadi cringe. Tapi selagi kami berada dalam hubungan yang baik, alhamdulillah.

“Kita akan update benda yang lebih baik. Untuk benda-benda kecil tu, I don’t give a damn sebenarnya sebab benda tu buang masa saya juga,” katanya ketika ditemui pada majlis memperkenalkan dirinya sebagai duta aplikasi myIOU di ibu kota semalam.



Syafiq diminta untuk mengulas mengenai komen netizen di Instagram Mimi yang mendakwa pelakon itu kini mempunya teman lelaki baharu.

Dalam pada itu, Syafiq turut memberitahu yang peminatnya juga tidak gemar untuk mengambil tahu hal-hal remeh seperti yang digembar-gemburkan oleh netizen.

“Jujurnya, fans saya tak pernah bertanyakan tentang hal perhubungan seperti ini kepada saya. Sepanjang saya mengenali mereka, mereka hanya nak tahu benda-benda yang saya buat dari segi karier,” ujar Syafiq lagi.

Pelakon drama Nur itu turut meminta agar orang ramai mendoakan kelancaran kariernya bagi memudahkan dirinya untuk berganjak ke fasa hidup yang seterusnya.

“Saya berharap agar peminat dapat mendoakan kelancaran karier saya supaya ia memudahkan saya untuk menyusun perancangan seterusnya (kahwin) pada masa akan datang,” tutup Syafiq.