,
Hiburan

Netizen Persoal Tindakan Kongsi Video Kucing Sakit, Ceddy Ang: “Ada Saya Guna Duit Awak?”

Ainun
09/08/2024
21:55 MYT
Ceddy Ang Luah Rasa Kecewa Kepada Netizen Kerana Menganggap Haiwan Hanya Sekadar Haiwan - “Adakah awak tidak mempunyai perikemanusiaan?"
Pempengaruh dan pengacara, Ceddy Ang baru-baru memuat naik satu video di aplikasi X yang memperlihatkan dirinya meluahkan rasa sedih terhadap kucing kesayangan yang mempunyai ketumbuhan pada bahagian hati. Menerusi video yang dimuat naik, ramai dalam kalangan netizen memberikan kata-kata positif terhadap Ceddy.
Sungguhpun begitu, tidak kurang ada yang meninggal komen yang kurang enak didengar. Ada yang juga yang berkata: "Ia hanyalah seekor kucing".
Bagi Ceddy, dia sendiri sudah sedia maklum pasti akan ada meninggalkan komen yang berbaur negatif seperti itu.
“Sebenarnya saya dah agak dah mesti ada orang yang cakap benda-benda seperti itu. Hal Ini adalah sesuatu yang sangat menyedihkan dalam kelompok masyarakat kita.

“Sebab masih ada orang yang tengok anjing atau kucing sebagai haiwan sahaja dan ia tidak layak untuk mendapat layanan yang sama macam anak-anak kita.

“Saya tidak marah sebenarnya. Saya cuma rasa macam kalau awak nampak video yang dikongsi oleh seseorang tentang haiwan peliharaan dalam keadaan sedih dan perkara pertama awak fikir adalah ‘itu cuma seekor haiwan’, saya rasa kesian kepada awak”, katanya.

BERITA TRENDING: Kapten Ahmad Zahiruddin Terharu Dipilih Sebagai Wonda Coffee Keluang Man Of The Month - “Saya Betul-Betul Speechless”

BERITA TRENDING: Tak Henti Disindir Bekas Mentua, Bella Astillah Coretkan Surat Terbuka - “Banyak Lagi Perkara Yang Jauh Lebih Penting…”

Tambahnya lagi, orang yang mempunyai fikiran seperti itu seolah-olah tidak mempunyai simpati terhadap haiwan.
“Adakah awak tidak berperikemanusiaan? Bagi saya, kita tidak boleh paksa orang untuk layan haiwan mereka sama seperti anak mereka.

“Kalau saya nak tunjuk video saya layan kucing saya, suka hati saya la. Kalau saya nak hantar kucing peliharaan saya pergi jumpa doktor sekali pun, ada saya guna duit awak? Jadi, kenapa awak nak terasa?”, jelasnya kepada Gempak.

Selain itu, Ceddy turut terkesan apabila ada juga netizen yang bertanya kepadanya adakah dia memberikan coklat kepada kucing peliharan.

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Hadir Sebagai Wild Card, Dhabitah Muncul Penerjun Ke-12 Terbaik Dunia

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Perjalanan Izzah Izzati Dalam Acara Pecut Berakhir

“Saya paksa suruh perempuan itu baca balik komen dia and fikir satu kali lagi adakah ciapan tersebut masuk akal? Sebab saya sudah jadi pemilik kucing selama 13 tahun, dan awak cuba bagitahu saya yang saya sengaja bagi kucing saya makan coklat?.
“Itu perkara asas untuk siapa yang memelihara haiwan. Saya tahu niat awak baik untuk bertanyakan soalan macam itu tapi ayat awak sedikit pelik dan ia tidak masuk akal langsung,” kata Ceddy yang memilik lima ekor haiwan peliharannya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

gempak
15/09/2024
18:39 MYT
Seorang wanita ditahan dengan helaian bulu kucing berada pada bibir dan darah di tangannya, di sebuah kawasan perumahan di Canton, Ohio, lapor akhbar Metro UK baru-baru ini.
Hiburan

Linda Onn Beri Nasihat, Penyampai Radio Harus Jaga Etika Bahasa

gempak
14/09/2024
14:55 MYT
Penyampai radio terkenal era 2000-an, Linda Onn, mengakui kurang setuju dengan pendekatan penyampai radio zaman sekarang.
Hiburan

Anak Dituduh Jadi Penyondol Fattah-Fazura, Ayu Puteh Tampil Pertahankan Wanna Ali - “Kalau Tak Suka Pun Janganlah Sampai…”

gempak
14/09/2024
12:55 MYT
Penerbit, Datuk Ayu Puteh meluahkan rasa kesal apabila anaknya iaitu pelakon Wanna Ali teruk dikecam netizen gara-gara berkongsi foto bersama aktor Fattah Amin.
Hiburan

“Anda Tak Perlu Buat Pengumuman Bila Rasa Nak Unfollow Me” - Zarina Anjoulie

gempak
13/09/2024
08:55 MYT
Pelakon Zarina Anjouline atau lebih mesra disapa sebagai Anju berkata laman Instagram miliknya bukan lapangan terbang yang memerlukan membuat pengumuman sekiranya ada netizen mahu berhenti mengikutnya.
Hiburan

Foto Hitam Putih Undang Sebak, Netizen Titip Doa Buat Fazura - “Hugs… Semoga Yang Baik-Baik Untuk Awak”

gempak
13/09/2024
05:55 MYT
Pelakon, Nur Fazura mendapat perhatian netizen susulan berita mengenai usahawan cantik ini memfailkan permohonan cerai terhadap suami, aktor Fattah Amin, pagi tadi.