Niat Deepika Padukone untuk melelong dua helai bajunya berakhir dengan kecaman netizen.

BollywoodLife melaporkan, aktres tersebut berhasrat melelong dua helai baju jenis kurta miliknya yang kemudian akan disumbangkan kepada The Live Love Laugh Foundation.

Malangnya, tindakan bintang berusia 35 tahun tersebut mengundang kecaman lantaran dua helai kurta yang pernah dipakai tersebut dikenakan sewaktu menghadiri upacara pengebumian.

Hal itu membuat netizen berasa tindakan Deepika mahu melelong pakaian yang dipakai ke tempat 'kurang baik' sebagai tidak sebuah aksi gagal dengan menggunakan tanda pagar #epicfail.

Diketahui, sehelai kurta polos yang mahu dilelong telah dipakai sewaktu menghadiri majlis pengebumian pelakon Jiah Khan sementara sehelai lagi disarung sewaktu menghadiri majlis bapa Priyanka Chopra pada tahun 2013.

Salah satu kurta tersebut pula kemudian dikatakan netizen bukan dari rekaan pereka adibusana, sebaliknya hanya dari jenama Zara dan mahu dilelong dengan harga disifatkan agak mahal.

Netizen juga berpendapat kedua helai kurta tersebut tidak layak dilelong kerana 'usia' baju yang terlalu lama.

"Jangan membenarkan ini dengan melakukannya untuk amal. Kamu tidak usah menjual kembali Zara, apalagi yang sudah dipakai 10 atau 5 tahun lalu. Berikan saja pada pembantu rumah kamu," tulis seorang netizen.

Sebagai seorang bintang yang sering dibayar dengan harga tinggi dan memiliki banyak koleksi pakaian lebih bagus untuk dilelong, tindakan Deepika disifatkan sebagai tidak sensitif.

Menurut laporan sama, netizen memberi cadangan agar baju tersebut lebih manis diberi percuma kepada mereka yang memerlukan.

Malah mereka berharap tidak ada peminat yang membeli pakaian tersebut dengan harga mahal walaupun hasilnya kemudian disumbangkan.



Kredit Foto: BollywoodLife
Instagram: @deepikapadukone