Meskipun sebelum ini Ahmad Iqbal Zulkefli dikecam selepas berkongsi teaser single sulungnya berjudul Hujan, namun semua itu tidak mematahkan semangat usahawan muda tersebut.

Tinjauan Gempak di saluran YouTube Rusa Entertaiment mendapati rata-rata pendengar tertarik dengan lagu yang berkisarkan tentang perjalanan hidup Iqbal itu.

Selain memberi komen positif mengenai vokal Iqbal, mereka turut memuji lagu ciptaan komposer Achoi Floor88 dan Oja itu.

“Tahniah Iqbal, sedap lagu Hujan ni. Iqbal buktikan awak memang tak sia-siakan bakat anugerah Allah kurniakan.”

“Not bad! Congratulation Iqbal and team!”

“Ku sabar kerna kusayang” maksud yang sangat mendalam, waalaupun ramai yang memaki Iqbal, Iqbal tetap tabah. Salute bro! Semoga dipermudahkan segala urusan.”

“Saya datang dari masa depan, saya dapat meramalkan music video Hujan akan trending!”

“Suara dah ok dah, boleh diasah lagi. Lirik dan MV pun ada maksud yang mendalam especially tentang kehidupan Iqbal sendiri..Tahniah Iqbal teruskan usaha awak."

Itu antara 4,500 komen ditulis warganet yang telah mendengar dan menonton muzik video arahan Eric Fuzi Floor88 itu.

Sejak dilancarkan pada pukul 5 petang semalam (Isnin), lagu tersebut telah ditonton lebih hampir 400,000 ribu kali selepas lapan jam ditayangkan.

Dalam pada itu, ada juga pendengar yang membandingkan lagu dan nyanyian Iqbal dengan usahawan kosmetik lain seperti Datuk Aliff Syukri, Nur Sajat dan Datuk Seri Vida.

Menurut mereka, kualiti lagu dan vokal dimiliki Iqbal jauh lebih baik berbanding nama-nama yang disebut.

Warganet turut menempelak pengarah Michael Ang yang mengejek Iqbal dengan mengatakan suara bekas kekasih DSV itu seperti ‘pondan pencen’.

Apapun semoga impian Iqbal untuk mempertandingkan lagu ini di pentas yang lebih besar menjadi kenyataan.