Laman Utama

Offer Diri Jadi 'Jenazah', Tindakan Sempoi Fazley Dipuji Netizen - "Untung Anak-Anak ..."

Shahrin Zulkifle
05/12/2022
12:00 MYT
Kesediaan cef selebriti, Datuk Fazley Yaakob menjadi jenazah untuk kelas pengurusan jenazah anak-anaknya di sekolah menerima pujian wargamaya.
Kata Fazley, dia secara sukarela menawarkan dirinya untuk menjadi jenazah saat ditanyakan oleh ustaz yang mengajar anak-anaknya. Malah jelasnya, suatu hari nanti pasti dia juga akan berdepan situasi yang sebenar.
“Ramai pula tanya saya, yes betul. Saya tak tipu. Petang ni kelas praktikal #Mandijenazah anak-anak saya dengan ustaz diaorang.
“Ustaz tanya sama ada nak tengok video atau penerangan sahaja. Saya cakap, buat je latihan betul-betul, kemudian ustaz tanya jenazah kita buat macam mana? Patung ke? Saya cakap, ‘Takpe, biar saya jadi jenazahnya, satu hari nanti nak kena buat betul-betul jugak kan?” tulisnya.
Fazley yang juga bekas bintang Gegar Vaganza musim ke-8 (GV8) berkongsi perkara tersebut menerusi satu muat naik di Instagram miliknya.
Dalam pada itu, rata-rata netizen yang singgah ke ruangan balas memuji keberanian yang ditunjukan Fazley.
Malah tidak kurang juga yang menganggap ia adalah satu tindakan yang baik untuk memberi pendedahan kepada anak-anak.
“Allahuakhbar. Anak-anak perlu didedahkan ilmu ini. Seorang ayah yang sangat prihatin,” kata seorang wargamaya.
“Terbaik Datuk. Walaupun terasa sebak, saya rasa tindakan Datuk memang bijak. Bertuah anak-anak. Semoga dipermudahkanNya program petang ini,” komen seorang netizen.
“SubhanAllah...Tahniah Datuk, semoga menjadi pelajaran amali yang paling berkesan kepada anak-anak dan 'jenazah' pinjaman tu,” tulis seorang warganet.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Jenazah Farah Kartini Dikebumikan di Pahang

gempak
17/07/2024
01:29 MYT
Jenazah bekas penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Nur Farah Kartini Abdullah, 25, dijangka akan dikebumikan di Pekan, Pahang, hari ini.
Viral

Lelaki Menangis Terkandas Bersama Jenazah Bapa Mentua Di Tepi Jalan

gempak
23/06/2024
09:38 MYT
Seorang lelaki yang dalam perjalanan dari Sandakan ke Bongawan, Papar, pilu selepas terkandas bersama jenazah bapa mentuanya di jalan simpang Kota Belud pada Ahad akibat kenderaan mereka rosak.
Berita

Jenazah Allahyarham Megat Ashman Aqif Dikebumi Di Christchurch Esok

gempak
02/04/2024
13:55 MYT
Jenazah Allahyarham Megat Ashman Aqif Megat Irman Jefni yang maut dalam nahas jalan raya di Tasik Tekapo, New Zealand, Sabtu lalu, akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam di Bromley, Christchurch petang esok.
Berita

Dua Pelajar Malaysia Maut Di New Zealand, Kerajaan Sedia Bantu Bawa Pulang Jenazah

gempak
30/03/2024
14:01 MYT
Semoga dipermudahkan urusan.
Hiburan

Fazley Yaakob Beri Sebab Kenapa Tak Hadir Konsert Imran Ajmain

gempak
04/02/2024
06:55 MYT
Penyanyi dan cef selebriti terkenal Datuk Fazley Yaakob menjelaskan dia punyai alasan tersendiri tidak dapat hadir menyaksikan konsert Malam Seribu Tahun Imran Ajmain yang berlangsung pada Jumaat dan Sabtu lalu.