Kesediaan cef selebriti, Datuk Fazley Yaakob menjadi jenazah untuk kelas pengurusan jenazah anak-anaknya di sekolah menerima pujian wargamaya.

Kata Fazley, dia secara sukarela menawarkan dirinya untuk menjadi jenazah saat ditanyakan oleh ustaz yang mengajar anak-anaknya. Malah jelasnya, suatu hari nanti pasti dia juga akan berdepan situasi yang sebenar.

“Ramai pula tanya saya, yes betul. Saya tak tipu. Petang ni kelas praktikal #Mandijenazah anak-anak saya dengan ustaz diaorang.

“Ustaz tanya sama ada nak tengok video atau penerangan sahaja. Saya cakap, buat je latihan betul-betul, kemudian ustaz tanya jenazah kita buat macam mana? Patung ke? Saya cakap, ‘Takpe, biar saya jadi jenazahnya, satu hari nanti nak kena buat betul-betul jugak kan?” tulisnya.

Fazley yang juga bekas bintang Gegar Vaganza musim ke-8 (GV8) berkongsi perkara tersebut menerusi satu muat naik di Instagram miliknya.

A post shared by Dato' Fazley Yaakob (@fazleyyaakob)

Dalam pada itu, rata-rata netizen yang singgah ke ruangan balas memuji keberanian yang ditunjukan Fazley.

Malah tidak kurang juga yang menganggap ia adalah satu tindakan yang baik untuk memberi pendedahan kepada anak-anak.

“Allahuakhbar. Anak-anak perlu didedahkan ilmu ini. Seorang ayah yang sangat prihatin,” kata seorang wargamaya.

“Terbaik Datuk. Walaupun terasa sebak, saya rasa tindakan Datuk memang bijak. Bertuah anak-anak. Semoga dipermudahkanNya program petang ini,” komen seorang netizen.

“SubhanAllah...Tahniah Datuk, semoga menjadi pelajaran amali yang paling berkesan kepada anak-anak dan 'jenazah' pinjaman tu,” tulis seorang warganet.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini.
Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!