"Mereka tanya siapa celebrity crush local I sekarang, erm.. Hun Haqeem," demikian kata-kata pengacara MeleTOP, Hawa Rizwana Redzuan dalam satu sedutan yang dipaparkan secara langsung ketika rancangan MeleTOP baru-baru ini.

Hawa yang kemudiannya tersipu-sipu malu itu turut disakat oleh rakan hos Nabil Ahmad yang berada di sebelahnya.

Lebih lucu, momen itu turut disaksikan sendiri oleh Hun Haqeem yang diundang sebagai tetamu jemputan pada episod berkenaan bagi mempromosikan drama terbaharu Imam Instant Ustazah Scammer.

"Risau ayah tengok, Masya-Allah," respon Hawa terhadap video berkenaan.

Sapa Nabil pula; "Rasanya kalau Imam Instant ni betul-betul jadi imam ni ayah setuju."

"Waktu tu baru lepas shoot episod pertama, jadi orang pertama yang muncul dalam ingatan Hun Haqeemlah," sambung Hawa lanjut sambil tersipu-sipu malu.


Dalam segmen sama, peminat turut terhibur dengan keletah Mierul Aiman yang melakonkan watak Ronaldo dalam drama berkenaan sempat memberikan pick up line kepada Qasrina di sebelahnya.

"Sepatutnya Christiano Ronaldo dia C, tapi sampai Ronaldo dia bagi CU. Sebab dia tak nak tinggalkan U (you) kat belakang tu. Macam I tak nak tinggalkan you," rujuk Mierul kepada Qasrina yang melakonkan peranan Siti Siakap dalam drama tersebut.

Pick up line itu usik warganet seakan-akan tepat dan mengena kepada kedua-dua pelakon baharu itu.

"Asal aku rasa macam Qas dah tahu eh apa yang Mierul cuba sampaikan. Sweet siak," tulis seorang pengguna di akaun YouTube MeleTOP.

"Qasrina macam tahan blushing dengar pick up line Mierul," tambah pengguna lain pula.

"Bersemut screen time Mierul bagi pick up line tu," tulis pengguna lain lagi.

Saksikan Imam Instant Ustazah Scammer setiap Ahad jam 9 malam menerusi Astro Ria atau strim dalam Astro Go.

Sinopsis Imam Instant Ustazah Scammer
Demi membayar hutang, Effa sanggup menyamar menjadi ustazah dan menipu tentang latar belakangnya.

Namun, kerana asyik dikejar ahlong, dia nekad melarikan diri ke Kampung Ramadan dan bertemu dengan Imam Asyraf, seorang influencer yang viral kerana alunan suara ketika mengajinya yang cukup merdu.

Imam Asyraf telah dilantik oleh Tok Jamlus untuk menjadi imam sepanjang tarawikh Ramadan ini. Kehadiran Effa ke kampung itu membuatkan Asyraf mula mengesyaki sesuatu.