,
Sukan

Olimpik Paris 2024: Pasukan Badminton Indonesia Jadi Mangsa Kecurian, Rugi RM258,000!

Gempak
06/08/2024
13:25 MYT
Malang tidak berbau. Itulah gambaran yang dihadapai oleh pasukan badminton Indonesia apabila mereka terlibat dengan kes kecurian saat berada di Paris, semalam.
Menurut laporan Vidio Sports, kejadian tersebut berlaku ke atas pengurus pasukan badminton Indonesia, Armand Darmadji saat mereka dalam perjalanan menaiki sebuah kenderaan pada Isnin, 5 Ogos jam 5:30 waktu tempatan.

Tayar kenderaan pancit

Dalam perjalanan tersebut, tayar belakang kenderaan berkenaan pancit lantas beliau turun untuk melakukan pemeriksaan. Setelah memastikan perkara tersebut, Armand telah meminta menghubungi syarikat kenderaan sewa berkenaan untuk meminta kenderaan ganti.
Pada masa yang sama, beliau turut meminta bantuan polis berhampiran untuk mengesahkan lokasi kerana kurang kepastian akan keberadaan mereka.
Namun apabila beliau kembali ke kenderaannya, beliau menyedari bahawa beg yang mengandungi wang tunai berjumlah Rp950 juta (RM 258,862.07) telah lenyap bersama dompet dan kad kredit.
BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Alat Kemaluan Terkena Palang Punca Atlet Perancis Tersingkir
BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Netizen Terharu, Ucap Terima Kasih Pada Aaron Chia & Soh Wooi Yik - “Bendera Malaysia Berkibar Jua Di Bumi Paris”
BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Tular Menembak Satu Tangan Masuk Poket, Yusuf Dikeç: “Itu Kerja Keras 24 Tahun”
BERITA TRENDING: Pertarungan ‘Gila’, Lee Chong Wei Anggap Aaron Chia & Soh Wooi Yik Hero Negara - “Game Yang Patut Kalah Tapi Gandingan Lelaki Sejati Melaka-KL Ini…”
Barang-barang kecurian tersebut merupakan wang kontinjen badminton Indonesia yang terdiri daripada 53 orang, termasuk atlet dan pegawai.
Saksikan aksi atlet Malaysia secara siaran langsung di Gempak.com. Ikuti perkembangan dan keputusan terkini Olimpik Paris 2024 di sini.
Sumber: Stadium Astro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Terbuka China: Wei Chong-Kai Wun Tumbangkan Juara Dunia Dari Korea Selatan

gempak
19/09/2024
10:25 MYT
Beregu lelaki negara Man Wei Chong-Tee Kai Wun melakar kejutan apabila menumbangkan juara dunia dari Korea Selatan Kang Min Hyuk-Seo Seung Jae di pusingan kedua Terbuka China 2024 pada Khamis.
Hiburan

Nikita Mirzani Lapor Kekasih Anak Ke Polis, Paksa 2 Kali Gugurkan Kandungan

gempak
19/09/2024
04:25 MYT
Selebriti sensasi Nikita Mirzani mengambil langkah tegas apabila melaporkan kekasih anak perempuannya, Vadel Badjideh kepada pihak polis.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Hiburan

Yayan Ruhian Tak Kejar Bayaran Tinggi, Akui Selesa Bekerja Di Malaysia Sebab Beto Kusyairy - "Persahabatan Lebih Besar Daripada Nilai Wang"

gempak
18/09/2024
09:55 MYT
Pelakon dan jaguh persilatan kelahiran Indonesia, Yayan Ruhian menjelaskan bahawa dirinya sanggup bekerja di Malaysia sekiranya disuruh bergandingan bersama Beto Kusyairy.
Viral

Penduduk Arak Guru Ngaji Separuh Bog*l, Rogol Anak Murid

gempak
16/09/2024
22:02 MYT
Seperti perumpamaan harapkan peger, peger makan padi, begitulah kes yang terjadi di Jawa Tengah, Indonesia ini.