,
Viral

Olimpik Paris 2024: Netizen Terharu, Ucap Terima Kasih Pada Aaron Chia & Soh Wooi Yik - “Bendera Malaysia Berkibar Jua Di Bumi Paris”

Mya Amri
05/08/2024
05:25 MYT
Usaha Aaron Chia dan Soh Wooi Yik yang tidak putus asa dan memberikan sehabis baik sehingga tamat perlawanan membuahkan hasil apabila beregu lelaki ini menyumbang pingat gangsa pertama negara di Olimpik Paris 2024.

Aksi mendebarkan

Tempoh 74 minit diperlukan oleh pemain hebat ini untuk menumpaskan Anders Rasmussen dan Kim Astrup, dalam aksi rubber set 16-21,22-20,21-19 di Porte de La Chapelle Arena yang berlangsung pada Ahad.

Walaupun berdepan dengan aksi mendebarkan pada set pertama yang memberikan kemenangan pada pasukan Denmark dengan mata 21-16 namun skuad negara kembali bangkit di pertengahan set.

Aksi bermula sengit apabila kedua-dua beregu terikat dengan 17-17 dalam penghujung set penentuan, namun Aaron dan Wooi Yik memberikan momentum terbaik sekaligus meraih kemenangan 21-19.
Dengan kemenangan itu, mereka berjaya menyumbang pingat gangsa pertama buat negara.

ARTIKEL BERKAITAN:Olimpik Paris 2024: Shooter Korea, Kim Yeji Digelar Kang Cheol Versi Wanita - “Swag! Teringat K-Drama W Two Worlds”

ARTIKEL BERKAITAN:Olimpik Paris 2024: Tiada Rezeki Ke Final, Netizen Tetap Ucap Terima Kasih Pada Pearly Tan & M.Thinaah - “The Best So Far! Game Mantap, Fight Sampai Habis”

ARTIKEL BERKAITAN:Pertarungan ‘Gila’, Lee Chong Wei Anggap Aaron Chia & Soh Wooi Yik Hero Negara - “Game Yang Patut Kalah Tapi Gandingan Lelaki Sejati Melaka-KL Ini…”

ARTIKEL BERKAITAN:Olimpik Paris 2024: Bawa Balik Gangsa Pertama Negara, Game Aaron-Wooi Yik Memang ‘Gila’

ARTIKEL BERKAITAN:"Anda Berdua Legenda" - Nicol David Titip Kata-Kata Semangat Buat Pearly-Thinaah

Terima kasih Aaron dan Wooi Yik

Sementara itu, media sosial di Malaysia kini dihujani dengan kata-kata semangat dan ucapan tahniah kepada Aaron dan Wooi Yik.

Rata-ratanya menyatakan rasa puas hati dan berbangga melihat aksi tangkas mereka berdua ketika berdepan pihak lawan selain meluahkan rasa bangga dapat membawa pulang pingat gangsa.

Terdahulu, Aaron dan Wooi Yik sebelum ini memenangi pingat gangsa dalam edisi Tokyo 2020.
Selain beregu lelaki, Pearly Tan dan M. Thinaah juga melakar sejarah apabila menjadi wakil negara pertama dalam beregu wanita melayakkan diri ke peringkat separuh akhir.
Kali terakhir pasangan beregu wanita berjaya layak adalah pada saingan suku akhir ketika Vivian Hoo bersama Woo Khe Wei dalam edisi Sukan Olimpik Rio pada tahun 2016.
Foto: Majlis Sukan Negara Malaysia
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Pearly-Thinaah Juara Terbuka Hong Kong

gempak
15/09/2024
08:10 MYT
Beregu wanita negara, Pearly Tan-M Thinaah muncul juara Terbuka Hong setelah menewaskan pilihan kedua dari China, Liu Sheng Shu-Tan Ning secara straight set sebentar tadi.
Hiburan

Linda Onn Beri Nasihat, Penyampai Radio Harus Jaga Etika Bahasa

gempak
14/09/2024
14:55 MYT
Penyampai radio terkenal era 2000-an, Linda Onn, mengakui kurang setuju dengan pendekatan penyampai radio zaman sekarang.
Hiburan

Anak Dituduh Jadi Penyondol Fattah-Fazura, Ayu Puteh Tampil Pertahankan Wanna Ali - “Kalau Tak Suka Pun Janganlah Sampai…”

gempak
14/09/2024
12:55 MYT
Penerbit, Datuk Ayu Puteh meluahkan rasa kesal apabila anaknya iaitu pelakon Wanna Ali teruk dikecam netizen gara-gara berkongsi foto bersama aktor Fattah Amin.
Hiburan

“Anda Tak Perlu Buat Pengumuman Bila Rasa Nak Unfollow Me” - Zarina Anjoulie

gempak
13/09/2024
08:55 MYT
Pelakon Zarina Anjouline atau lebih mesra disapa sebagai Anju berkata laman Instagram miliknya bukan lapangan terbang yang memerlukan membuat pengumuman sekiranya ada netizen mahu berhenti mengikutnya.
Hiburan

Foto Hitam Putih Undang Sebak, Netizen Titip Doa Buat Fazura - “Hugs… Semoga Yang Baik-Baik Untuk Awak”

gempak
13/09/2024
05:55 MYT
Pelakon, Nur Fazura mendapat perhatian netizen susulan berita mengenai usahawan cantik ini memfailkan permohonan cerai terhadap suami, aktor Fattah Amin, pagi tadi.