Digelar sebagai 'ratu soundtrack', penyanyi Adira muncul kembali dengan runut bunyi terbaru berjudul Maaf.

Ciptaan sepenuhnya Ikhwan Fatanna dan Wan Saleh, Maaf dipilih sebagai lagu tema drama bersiri terbaru berjudul Maaf Tak Indah mulai 12 Februari ini.

Drama tersebut dibintangi pelakon hebat seperti Azlee Khairi, Azar Azmi, Ruhainies dan Fizo Omar.

Menurut Adira, sejak pembabitannya dalam dunia nyanyian hampir sedekad yang lalu, lebih daripada 10 buah lagu runut bunyi pernah dinyanyikannya.

Biarpun diberi gelaran ‘ratu soundtrack’, namun ibu kepada tiga orang cahaya mata tidak berkecil hati sebaliknya menganggap kepercayaan diberikan itu sebagai rezeki.

“Saya tak kisah pun dipanggil 'ratu soundtrack kerana ia sebenarnya satu peluang dan rezeki.

"Bukan mudah sebenarnya seseorang penyanyi dipilih menyanyikan lagu runut bunyi yang akan dimainkan berulang kali di kaca televisyen," katanya.

Tambahnya, kekuatan Maaf terletak kepada lirik dan dan lagunya yang sangat berkaitan dengan jalan cerita dalam novel.

"Terus terang sekiranya saya diberi peluang untuk menyanyikan lagu soundtrack lagi, saya tidak kisah asalkan nama saya terus kekal relevan dalam industri apatah lagi dengan kehadiran ramai penyanyi BBNU,” katanya.

Adira berkata demikian menerusi satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Untuk rekod, Maaf adalah single solo kedua penyanyi kelahiran Ranau, Sabah itu bersama Nova Music selepas Pujaan Hati menjadi lagu runut bunyi drama Pujaan Hati Kanda yang dilakonkan oleh Remy Ishak dan Mira Filzah.

Selain itu, Adira juga muncul menerusi Takdir Tercipta duet bersama Hafiz Suip juga terbitan serta edaran Nova Music tahun lalu.

Lagu berkenaan juga dipilih sebagai lagu tema drama Lelaki Mu Yang Dulu lakonan Sharnaaz Ahmad dan Nelydia Senrose.