Dalam satu entri di Instagramnya, penyanyi dan pelakon yang lahir daripada program realiti Akademi Fantasia berkongsi satu video dan cerita di sebaliknya.

Menurut Nonny, video tersebut adalah ketika dia membuat persembahan pada sebelah pagi, sehari selepas dia diceraikan.



"Don’t simply judge! Apa yang saya belajar tentang Islam adalah Islam itu indah & mudah. Tapi bukan bermakna kita boleh ambil mudah.

"Cantik tak saya freehair? Saya boleh pilih untuk sentiasa kelihatan cantik di mata manusia, sexy, jadi macam penyanyi kpop, makeup 24 jam, ya saya pernah berada di situ," tulis Nonny.

Tambah Nonny, apa yang dimiliki adalah milik Allah, lalu kenapa kita perlu melawan perintahnya. Ada sebab kenapa Allah perintahkan supaya menutup aurat.

"Dikira saya pilih jalan untuk kembali ke fitrah masa nama meningkat naik, tapi saya tak pernah menyesal.

"Sebab saya takut dengan Allah. Cantik macam mana pun ini semua mainan dunia, makin hari kita makin tua. Entah sempat atau tidak untuk bertaubat.

"Sekarang saya dah jadi mokcik2 tapi saya gembira! Inilah ketenangan yang saya cari selama nie. Hidayah itu mahal. Paksa & latih diri untuk berubah ke arah yg lebih baik, tulis Nonny panjang lebar.

Tambah Nonny lagi, dia masih berada di fasanya tersendiri dan hanya Allah Maha Mengetahui.

"Lepas balik dari umrah saya diuji dengan terbolak-baliknya hati ini. Sebab tu kita dipesan jangan tinggal solat dan hari demi hari saya bagi masa kepada diri saya untuk memperbaiki diri, bukan disebabkan makhluk tapi kerana Lillahi Ta’ala.

"Janganlah dikeji atau dikecam selepas ini jika masih ada kekurangan dari diri saya. Kita semua manusia biasa. Tidak lari dari melakukan kesilapan," tulis Nonny.

Menurut Nonny, tidak menjadi masalah untuk menegurnya tapi biarlah dengan cara dan adab yang betul.

Swipe left ⬅️ utk pencerahan! Don’t simply judge! . What i learned about Islam,islam itu indah & mudah. Tapi bukan bermakna kita boleh ambil mudah. . Cantik tak sy freehair? ? Sy boleh pilih utk sentiasa kelihatan cantik dimata manusia,sexy,jadi mcm penyanyi kpop,makeup 24jam, yaa ive been there before. . Tapi ini semua siapa punya? Allah punya. siapa bagi pinjam cantik tu? Allah kan. Diri kita nie,siapa punya? Allah punya. Jadi kenapa kita perlu lawan perintah Allah. Bersebab kenapa kita disuruh menutup aurat. Dikira sy pilih jalan utk kembali ke fitrah masa nama meningkat naik,tapi sy x pernah menyesal. Sebab sy takut dgn Allah. Cantik mcm mana pun ini semua mainan dunia,makin hari kita makin tua. ntah sempat atau tidak utk bertaubat. Now sy dah jadi mokcik2 but im so happy! inilah ketenangan yg sy cari selama nie.. :’) Hidayah itu mahal. Paksa & latih diri utk berubah ke arah yg lebih baik. . Mcm sy pernah mention sblm ini, sy masih didalam fasa sy sendiri. Hanya Allah maha mengetahui. Lepas balik dari umrah sy diuji dgn terbolak-baliknya hati ini. Sebab tu kita dipesan jgn tinggal solat dan hari demi hari sy bagi masa kpd diri sy utk memperbaiki diri, bukan disebabkan makhluk tapi krn Lillahi Ta’ala. Jgnlah dikeji atau dikecam selepas ini jika masih ada kekurangan dari diri sy. Kita semua manusia biasa. Tidak lari dari melakukan kesilapan. Tegur boleh, tak salah. Tapi kalau yg nk menegur tu pun langsung xde inisiatif utk menutup aurat, menegur mengalahkan ustazah pun x boleh juga.? Bila sifulan berkata2 wow i dont bilip!! Dia tahu dosa pahala. Dia sifulan yg serba tahu. . Slowly but surely, dgn izin Allah i am going there. . Don’t just tell me. Show me. U are better than me. please. ?? . #jommuhasabahdiri #justsaying #iwilldeletesoon #stopbeingustazorustazah #komenygbaik2

A post shared by ? Nonny Nadirah ? (@nonnynadirah) on


"Perlahan-lahan, tapi pasti, dengan izin Allah saya akan ke arah lebih baik.

"Jangan hanya suruh saya, tapi tunjukkan pada saya. Anda lebih baik daripada saya," tulis Nonny.

Nonny pernah berkahwin pada Mac 2018 bersama seorang penerbit di sebuah stesen televisyen, namun perkahwinannya itu bertahan tidak sampai setahun.