Hiburan

Peka Dengan Isu Semasa, Elfira Loy Ajak Peminat Membeli Sambil Beramal

Kamaruddin Razal
26/04/2020
17:39 MYT
Pelakon Elfira Loy mengakui jiwanya tersentuh saat inisiatif jenama tudung dari Indonesia yang berkolaborasi dengannya, Buttonscarves turut mahu menghulurkan sumbangan kepada mangsa wabak COVID-19.
Semua itu boleh dilakukan sambil beramal dengan membeli tudung koleksi The Maharani Series yang menyaksikan kerjasama Elfira dengan jenama tudung itu.
“Apabila pihak mereka membuat keputusan itu saya melihat ia satu langkah baik dan sangat bertepatan dengan situasi semasa.
“Saya percaya setiap daripada kita boleh memainkan peranan dan menyumbang dengan pelbagai cara.
“Pada mulanya saya dapat tahu pihak mereka sudah menyalurkan bantuan di Indonesia termasuk mengagihkan topeng muka selain sumbangan lain. Kini ia dipanjangkan di Malaysia pula. Kita pun negara serumpun,” katanya.
Dalam pada itu, Elfira terus murah rezeki apabila diberi kepercayaan sebagai duta atau menjalinkan kerjasama dengan produk.
Terbaru, tuahnya menjadi artis pertama dari Malaysia disunting bekerjasama dengan jenama tudung popular terbabit yang berpangkalan di negara seberang.
Elfira berkata, kerjasama mereka tercetus dengan sekelip mata dan tanpa diduga. Malah ia bagai dirahmati dan dipermudahkan.
“Saya sudah empat tahun bertudung. Dalam tempoh itu sudah beberapa kali menjadi duta atau bekerjasama dengan jenama tudung.
“Kolaborasi saya dengan jenama ini bermula apabila kami berbalas mesej di Instagram dan ia berlanjutan ke aplikasi WhatsApp. Pendek kata, dari awal lagi ia berjalan dengan lancar.
“Saya juga anggap ini rezeki anak sulung. Saya pula gemar berfesyen dan menyesuai padan gaya bertudung,” katanya lagi.
Bagi mereka yang mahu membeli sambil beramal, boleh layari laman web www.buttonscarves.com
Buat pembaca Gempak, pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan 'sanitizer', kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COVID-19.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Shima Sudah Tiga Tahun Tidak Bertudung, Ikut Nasihat Doktor - "Saya Bukan Saja-Saja"

gempak
16/07/2024
07:14 MYT
Penyanyi yang popular menerusi lagi Teringin, Shima mendedahkan dirinya sudah tiga tahun tidak berhijab.
Gaya Hidup

Baju Kebaya Hari Jadi Jutawan Tudung Bernilai RM134,000 - "36,000 Butir Kristal Swarovski, Fabrik Dari Eropah"

gempak
10/07/2024
01:00 MYT
Jutawan tudung Haliza Maysuri tampil berkongsi nilai busana yang dipakainya ketika sambutan hari jadi ke-47 pada hujung minggu lalu.
Viral

"Nak Bawa Pergi Kebun" - Haliza Maysuri Terkejut Terima Hadiah Kereta Mewah RM1.6 Juta & Tasbih RM30,000 Pada Hari Jadi

gempak
09/07/2024
06:00 MYT
Jutawan tudung Bawal Exclusive, Haliza Maysuri terkejut dan tidak menyangka menerima hadiah mewah daripada suaminya sempena ulangtahun kelahirannya baru-baru ini.
Viral

Kalut Buat Live TikTok, Peniaga Telur Itik Cemas Tudung Terbelit Dalam Mesin - "Saya Masih Trauma!"

gempak
01/07/2024
04:55 MYT
Gara-gara leka membuat siaran langsung di TikTok, seorang pengusaha telur itik berdepan detik cemas apabila tudung yang dipakai termasuk ke dalam mesin pembersih telur.
Hiburan

Elfira Loy Kesal Tindakan Individu Kongsi Video Jemaah Haji Meninggal Dunia - “Saya Telah Menyaksikan Dedikasi Pasukan Perubatan Dalam…”

gempak
20/06/2024
21:55 MYT
Pelakon Elfira Loy melahirkan rasa terkilan dengan sikap segelintir individu yang merakam dan berkongsi rakaman memperlihatkan jemaah yang meninggal dunia ketika menunaikan ibadah haji.